اطلاعات پزشکی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب، با این آب گوارا دلتان خنک شد؟!

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

 

درست است که در دنیای امروزی رسیدن به آب آشامیدنی تمیز و سالم کار خیلی سختی نیست، اما این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید با تهیه دستگاه تصفیه آب از تمیز و خالص شدن آب آشامیدنی اطمینان خاطر حاصل نمایید. این دستگاه ها میزان قابل توجهی مواد شیمیایی، مواد معدنی و سایر مواد مضر را فیلتر کرده و آب آشامیدنی شما را تصفیه می نمایند.

سیاری از افراد دغدغه آلودگی آب آشامیدنی را دارند. اینکه آیا زباله های شهری، کشاورزی، فاضلاب و... به منابع آبی راه پیدا نکند! خب پیشرفت زندگی اجتماعی و افزایش جمعیت امکان  اتفاق تمامی این شرایط را مهیا خواهد کرد، پس بهتر است وقت را تلف نکنید و به دنبال بهترین دستگاه تصفیه آب باشید تا آب سالم و گوارایی را نوش جان نمایید.

 

پیشنهادی که ما برایتان داریم این است که با کمک راه های مختلفی، درصد آلودگی و یا سلامت آب شهری خود را آزمایش کنید. شما می توانید این کار را با روش های متفاوتی انجام دهید و یا طبق بررسی ها و آزمایشات سازمان آب و بررسی املاح و مواد موجود در آب آشامیدنی مشاهده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با دستگاه تصفیه آب اطلاعاتی کسب نماییم.

انواع دستگاه تصفیه آب

فیلتر کربن: این نوع فیلتر دستگاه تصفیه آب هم برای ذرات ریز آب مناسب هستند و هم ذرات درشت تر. علاوه بر آن می توان به ویژگی از بین بردن بوی آب نیز در این نوع از دستگاه تصفیه آب اشاره کرد. اگر مشکل کیست و یا سنگ مثانه دارید، این نوع از دستگاه تصفیه آب گزینه بسیاری خوبی برای از بین بردن املاح اضافی و سرب درون آب آشامیدنی به شمار می رود.

فیلتر اسمز معکوس: در این روش آب با فشار از میان غشایی می گذرد که نیترات و سایر مواد معدنی را فیلتر می‌کند. نیم تا دو سوم آب پشت این غشا باقی می‌ماند که به عنوان آب پسمانده دور ریخته می‌شود. با این روش شما می توانید با کمک فشار آب، آب آشامیدنی تصفیه شده ای به دست آورید. بسیاری از شرکت ها و کارخانجات تولید آب معدنی از این روش استفاده می کنند. این روش در از بین بردن نیترات موجود در آب تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

سیستم تصفیه آب: این نوع دستگاه تصفیه دقیقا همان هایی هستند که عموم مردم در خانه های خود از آنها استفاده می کنند. این نوع دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند آب آشامیدنی آلوده را تصفیه کرده و آب آشامیدنی با تمیزی قابل قبولی را به شما هدیه دهد.

نوشیدن آب آشامیدنی سالم جنبه بسیار موثر و مهمی در سلامت اعضای خانواده به حساب می آید. متاسفانه در بعضی مناطق محروم کشورمان هنوز هیچگونه امکاناتی در رابطه با آب آشامیدنی سالم وجود ندارد. امید است در آینده ای نه چندان دور، کودکان و خانواده های آنها در این مناطق نیز از نوشیدن آب آشامیدنی گوارا و سالم لذت ببرند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:30  توسط اینفو 

ابزار پیش ساخته دکوراتیو، بازسازی بدون نیاز به بنایی!

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

 

ایجاد تنوع در زندگی، تغییر و دوری از تکرار و روزمرگی، هر چقدر هم که کوچک باشند، توانایی و انرژی برای ادامه زندگی را به ما می دهند. تغییر دکوراسیون و یا شاید کمی در محدوده وسیع تر، بازسازی خانه، از جمله این تغییرات است. این بار قصد داریم به شما بگوییم که امروزه با ایجاد تغییر در رویکرد سازندگان مسکن از شیوه های سنتی به شیوه های صنعتی و استفاده از تکنولوژی های نوین، این بازسازی دیگر سخت، دشوار و پرهزینه نیست و به عبارت بهتر شاهد افزایش سرعت اجرا، کیفیت، سبک سازی، اقتصادی بودن، طراحی مدرن، استفاده بهینه از منابع و افزایش عمر مفید ساختمان خواهیم بود ابزارهای پیش ساخته از جمله این تکنولوژی های نوین در زمینه متریال هستند که در ادامه به معرفی کامل آن ها می پردازیم.

تبلیغات
مبلمانی دوست داشتنی در خانه شما
برند برتر مبلمان صادراتی ایران

معرفی ابزار دکوراتیو پیش ساخته در ساختمان


نمونه ابزارهای گچ بری در طراحی کلاسیک و کلاسیک مدرن

  1.  ابزار دکوراتیو گچبری

گچبری به عنوان یک حرفه و هنر همیشه جایگاه ویژه ای در معماری داشته است و معماری ایرانی نیز با تنوع سبک ها و روش ها در دوره های مختلف از پیشروان این حرفه محسوب می شود. همان ‌طور که از نام این هنر پیداست، مصالح اصلی بکار رفته گچ می‌باشد که به دلیل داشتن خاصیت شکل‌پذیری، چسبندگی، رنگ مطلوب، کاربرد آسان، فراوانی و ارزانی، کاربرد زیادی در هنرهای تزئینی دارد. همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید این ابزار توسط کدهایی مشخص شده و شما از کاتولوگ مربوط به آن ها کد مورد نظر را انتخاب می کنید.


نمونه گچبری پیش ساخته در طراحی سرستون و قاب های دیوار

  •  گچبری پیش ساخته

 گچبری هایی که به حالت سنتی و با دست ساخته می‌شوند، با توجه به نیاز معماران امروز، بسیار زمان بر و کم کاربرد است، لذا این حرفه به صورت صنعتی درآمده و با توجه به شرایط روز تولید می‌شود. گچبری پیش ساخته در کشورهای آمریکایی به صورت کلاسیک رشد نمود و با گذر زمان این هنر به صورت صنعتی به دیگر کشورها با توجه به فرهنگ آن کشور صادر گردید. در نتیجه با توسعه صنعت ساختمان و خانه سازی در تعداد انبوه، تزیینات داخلی مربوط به گچبری با این روش دوباره قابل استفاده شد. گچبری دکوراتیو با استفاده از رابیتس و یا کناف انجام می شود.


هماهنگی ابزارهای پیش ساخته با سبک دکوراسیون خانه


انواع طرح ها و کاربردهای گچ بری های پیش ساخته

  •  انواع گچبری

بطور کلی گچبری‌های انجام شده را می‌شود به سه دسته تقسیم کرد:

 طرح‌های زمینه و سطوح : یک سطح را به طور کلی و یا تکه‌ تکه بر روی نظمی خاص زیر پوشش طرحی قرار می‌دهند. مثل: سقف، دیوار، در و یا قابی گچی که بر روی دیوار ساخته می‌شود.

طرح‌های حاشیه : یک مسیر را به طور متدد و یا تکه‌ تکه بر روی نظمی خاص زیر پوشش طرحی به هم پیوسته و سری قرار می‌دهند مثل: کناره سقف، کناره‌ های راه پله و راهرو و یا هر جای دیگر که در گوشه و کنار ما باشد.

 طرح‌های تک و خاص : که فقط در جایی خاص به صورت واحد درست می‌شود و هر جایی می‌تواند قرار بگیرد مانند: سرستون، سر قاب، شومینه، سردر و …. این گونه گچبری‌ها را می‌توان به طور جداگانه نیز درست کرد.

  1. پلی‌استایرن

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.


ابزار پیش ساخته پلی استایرن برای اتصال سقف به دیوار

  •  پلی استایرن معمولی

پلی استایرین با نام اختصاری GPPS که جهت مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا بایستی دارای خواص نظیر مقاومت خوب در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب و سیالیت خوب در هنگام فرایند باشد. این پلی استایرن ها خواص دی الکتریکی (عایق) و استحکام بالایی دارند به همین دلیل در مصارف الکتریکی به کار برده می شوند. نام تجاری این محصول در بازار ایران کریستال می‌باشد.

  • پلی استایرن مقاوم

این نوع پلی استایرن با نام اختصاری high-impact polystyrene) HIPS) مقاوم به ضربه است و به همین دلیل در ساخت ظروف و بدنه لوازم خانگی کاربرد دارد. نام تجاری این ماده در بازار ایران هایمپک می‌باشد.

  •  پلی استایرن انبساطی ( یونولیت)

این نوع پلی استیرن که نام اختصاری Expanded polystyrene) EPS) دارد، نوعی پلیمر سفید رنگ است  که به آن ها یک عامل فوم کننده اضافه شده است. که در ایران با نام یونولیت شناخته می شود.

  • صفحات فوم فشرده پلی استایرن

صفحات فوم فشرده پلی استایرن متشکل از ساختار ماده پتروشیمی GPPS می باشدکه دارای بافت تو در تو به هم فشرده و  خالی از حفره می باشد که بصورت تزریقی به روش صنعتی همراه با ذوب این ماده در فشار بالا با بهره گیری از آخرین تکنولوژی جهان تولید می گردد. این نوع دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • استحکام بالا
  • قدرت عایق بندی
  • جذب آب پایین
  • قیمت پایین
  • عدم انتشار گاز سمی در هنگام آتش سوزی


کاربرد ابزار پیش ساخته پلی استایرن در طراحی قاب روی دیوار


انواع ابزار پیش ساخته پلی استایرن برای اتصال سقف به دیوار

  •  ابزار پیش ساخته پلی استایرن

همانطور قبلا هم اشاره شد زمان بر بودن و اجرای پرهزینه گچبری به سبک سنتی باعث عدم علاقه از استفاده این تزیینات شده بود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، محصولات جدیدی جهت جایگزینی گچ به بازار عرضه گردید که در این میان می توان به گل های سقفی و ابزار از جنس پلی استایرن (گچبری فوم پلی استایرن – گچبری های بدون رابیتس و میلگرد) اشاره نمود. این محصولات در مقایسه با گچ دارای مزایایی می باشند که اختصارا به شرح ذیل می باشد:

- مقاوم در برابر رطوبت
- نصب سریع و آسان
- عدم نیاز به رنگ آمیزی پس از نصب
- قابل شستشو
- تنوع بسیار در طرح و رنگ و ابعاد
- قابلیت جابجایی پس از نصب
- بسیار سبک
- هزینه مناسب


کاربرد ابزار پلی استایرن برای ستون

  1.  پلی یورتان

پلی ‌یورتان‌ ها به شکل های مختلف از جمله فوم‌ های نرم، فوم‌ های سخت؛ الاستومرها، ترموپلاستیک الاستومرها، رزین، پوشش و… در دنیا کاربرد دارند. یکی از کاربردهای پلی‌ یورتان‌ ها، استفاده به عنوان ابزار پیش ساخته دکوراتیو با هدف ایجاد طرح ها و جلوه های زیبای دکوراتیو در فضای داخلی و نمای خارجی ساختمان می‌ باشد.

  •  ابزار پیش ساخته پلی یورتان


ابزار پیش ساخته پلی یورتان برای نورپردازی


ابزار پیش ساخته پلی یورتان برای نورپردازی


طراحی دیوار با ابزار پیش ساخته پلی یورتان رنگی

ابزار پیش ساخته پلی یورتان کاربردهای بسیاری در معماری داخلی و خارجی ساختمان داشته و جایگزین قطعات گچبری دکوراتیو داخلی ساختمان و یا سیمانکاری های تزیینی در نما می باشند. این ابزار در انواع ابزار گلویی ، نور مخفی ، ابزار قاب ، قرنیز ، قاب های پیرامونی در و پنجره ، طاقچه ها ، گل ها و گنبدهای زیبای سقفی ، قطعات دکوری تزیینی و چراغدان های دیواری ، ستون و سرستون و ... وجود دارد و این امکان را به شما می دهد که از طرح و نقش های بسیار متنع آن متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید.

نکته قابل توجه در مورد این ابزار این است که در تمامی ساختمان ها اعم از ساختمان های در حال نوسازی ، بازسازی ، ساختمان های با مصالح سنتی و یا با مصالح سبک و نوین و به ویژه ساختمان های با سبک معماری مدرن قابل استفاده می باشد.


تزیین سقف با ابزار پیش ساخته پلی یورتان

محصولات با دانسیته بالا و استحکام کافی جایگزین بسیار مناسبی برای گچبری و سیمانکاری سنتی می باشد که قابلیت نصب در نماهای داخلی و البته خارجی را هم داراست. تنوع بسیار بالای این محصولات در انواع ابزارهای گلویی، کنج، نور مخفی، پانل های قاب، قرنیز، دور چهارچوب در و پنجره، طاقچه، انواع سبد گل، فرشته و المان های دکوری دیواری، ستون، سرستون، کتیبه و نرده ها امکان ایجاد طرح های زیبا و متنوع را فراهم می آورد.

  • ویژگیها :

- دانسیته و استحکام بالا
- سازگار با محیط زیست
- مقاوم در برابر رطوبت ، کپک ، محیط های اسیدی و قلیایی
- تنوع در طرح ، ماندگاری طولانی و دوام
- برش و نصب آسان و سریع ( با چسب مخصوص یا میخ )
- قابلیت نصب به روی کلیه سطوح گچ ، سیمان ، سنگ ،کاشی ، فلز ، چوب ، کابینت ، مبلمان ،سقف های کاذب
- ایده آل برای بازسازی و تغییر دکوراسیون
- رنگ پذیری بالا با انواع رنگ های ساختمانی و قابلیت پتینه کاری
- سبک سازی

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:28  توسط اینفو 

بهترین سیستم گرمایشی منزل؛ خانه‌ام را با کدام‌ گرم کنم؟

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

وقتی خانه‌ای ساخته می‌شود، تهیه یک سیستم گرمایشی مناسب یکی از دغدغه‌های اصلی مالک آن است. ما قصد داریم در این مقاله شمارا با هریک از دستگاه‌های گرمایشی آشنا کنیم و درنهایت کاربردی‌ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

شعله را بیشتر کنیم یا لباس گرم بپوشیم؟

شومینه، اسپیلت، گرمایش از کف و گرمایش از دیوارها نمی‌توانند به‌تنهایی گرمای موردنیاز در خانه را تأمین کنند. البته این عناصر در کشورهایی که یاد گرفته‌اند به‌جای زیاد کردن شعله‌های شومینه و بالا بردن دمای منزل لباس بیشتر بپوشند جوابگو است ولی متأسفانه در کشور ما نمی‌تواند مردم را راضی نگه دارد! درنتیجه ما باید به دنبال سیستم گرمایشی باشیم که در فصل سرما کل فضای خانه را گرم نگه دارد.

 

این گرما آفرین دوست‌داشتنی!

یکی از وسایل گرمازا که سال‌هاست در خانه‌های ما خدمت‌رسانی می‌کند بخاری است. این عنصر به دلیل سبک بودن، ارزان بودن، تنوع در طرح و شکل، نصب راحت و گرمای لذت‌بخش محبوب همه است. شما می‌توانید مناسب با متراژ اتاقتان ابعاد بخاری را انتخاب کنید و از گرمای آن لذت ببرید. ناگفته نماند بخاری هم معایبی مانند تعبیه جای دودکش و جاگیر بودن را دارد ولی در کل مزایای آن بر معایبش برتری دارد. البته منظور از بخاری، بخاری است که با گاز کار می‌کند وگرنه بخاری‌برقی به دلیل مصرف بالا اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست.

 

بهترین سیستم گرمایشی برای منزل

باید گفت در حال حاضر بهترین سیستم گرمایشی برای منزل موتورخانه است. البته برای خانه‌ها با تعداد واحد بالا مناسب‌تر است. این سیستم علاوه بر تأمین آب گرم مصرفی، به دلیل رد شدن لوله‌ها از کف و حضور رادیاتورها در هر اتاق گرمای مطلوبی که هر ایرانی دوست دارد را در فصل سرما به همراه خود می‌آورد. در حال حاضر برای کم کردن پرت انرژی در این سیستم آن را به‌صورت هوشمند طراحی کرده‌اند؛ یعنی این فنّاوری با برنامه‌ای که به سیستم‌اش می‌دهید مناسب با ساعات مصرف مالکان و دمای محیط، درجه حرارت را کم یا زیاد می‌کند. شاید شما به دلیل هزینه‌بر بودن سیستم هوشمند از استفاده این فنّاوری سرباز زنید ولی مطمئن باشید اگر آن را بکار گیرید از هدر رفت چندین برابر قیمت آن‌که بابت هزینه مصرف سوخت نابجا است، جلوگیری خواهید کرد.

 

پکیج؛ موتورخانه‌ای با ابعاد کوچک

سیستم گرمایشی که شبیه به یک موتورخانه کار می‌کند پکیج نامیده می‌شود. این سیستم برای خانه‌هایی با متراژ و واحد کم است. با تهیه یک پکیج شما می‌توانید مدیریت کنید میزان دمای رادیاتورهایتان چقدر باشد. البته هزینه سرویس سالانه پکیج کمی بالاست که به داشتن تسلط بر روی سیستم گرمایشی‌تان می‌ارزد!

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:26  توسط اینفو 

انواع عایق صوتی؛ هزینه رهایی از سر و صدا چقدر است؟

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

 

قبل‌ترها زمانی که نام عایق صوتی به میان می آمد، تصوری از آمفی تئاتر یا اتاق های پخش و ضبط برنامه ها در ذهن نقش می بست، ولی در حال حاضر به دلیل صنعتی شدن و سر و صدای شهری و یا قرار گرفتن فضاها با کاربردهای متفاوت در کنار یکدیگر، می توان از انواع عایق های صوتی مناسب با کارکرد محیط، استفاده کرد. در نتیجه دیگر فرقی نمی کند فضای زندگی تان به چه صورت است، اگر نیاز به یک عایق صوتی مناسب دارید با یک گردش ساده در بازار می توانید به انواع آن دست پیدا کنید. ناگفته نماند عایق های صوتی دکوراتیوی برای فضاهای داخلی طراحی شده اند که می توانید علاوه بر اینکه محیط زندگی و کارتان را در برابر امواج صوتی محفوظ بدارید، از لحاظ زیبایی شناسی هم، از آنها استفاده کنید و بر جذابیت فضا بیافزایید.

 

انواع عایق صوتی

  • پشم شیشه: عایق های صوتی پشم شیشه به صورت رولی یا پنلی طراحی و تولید شده اند. پشم شیشه های پتویی در انواع مختلف تور مرغی دار، کاغذ کرافت دار و یا آلومینیومی تولید می شوند. 
  • فوم پلی اتیلن: این فوم به دلیل انسجامی که در بین دانه های خود دارد، مانعی بر سر راه امواج بشمار می آید و برای عایق کاری گزینه مناسبی است. می توان از آن به عنوان عایق صوتی در بین دیوارهای بتنی یا دیوارهای مشترک واحدها و قسمت های دیگر استفاده کرد.
  • پانل گچی: این پنل ها با هسته ای از جنس گچ ساخته شده اند. پوسته رویه آنها از کاغذ یا فایبرگلاس پوشیده شده است. گچ به دلیل جذب صدا و عدم بازتاب آن، از عناصر عایق صدا به شمار می رود. در بعضی فضاها که نیاز به عایق صوت با درجه بالاتر است از پانل های گچی سوراخدار استفاده می شود.
  • پنل آکوستیکی: پنل های آکوستیکی از جمله عایق های صوتی هستند که به صورت پنل هایی در ابعاد مختلف تولید میشوند. این پنل ها در رنگ های متنوع برای فضاهایی با کاربرد گوناگون استفاده می شوند.

مدل‌های پنل عایق صوت (آکوستیک)

  • فوم های صاف: از این فوم ها به دلیل سطح صاف، بیشتر به عنوان پایه ای برای قرارگیری عایق های صوتی دیگر استفاده می شود. نصب آسانی دارند و بیشتر برای فضاهای داخلی که قصد داریم به ضخامت دیوار بیافزایند تا مانع عبور سر و صداهای خارجی به داخل شویم، استفاده می شوند. 
  • فوم های شانه تخم مرغی: این فوم ها به دلیل وجود هرم های چهار وجهی در کنار یکدیگر، جذب صوت بالایی دارند و امکان انعکاس صدا را به پایین ترین شکل خود می رسانند. به دلیل ظاهری شبیه شانه تخم مرغ به این نام معروف شده اند. 
  • فوم های وج یا منشوری: این فوم ها خاصیت بالایی در جذب صدا دارند. البته گاهی اوقات از آنها علاوه بر عایق صوتی، برای دکور کردن فضا هم استفاده می شود. یکی از نکات مهم در این فوم ها جهت گیری آنها است. مثلا اگر امواج صوت افقی باشند، باید فوم را به صورت عمودی نصب کنید و بالعکس. 
  • فوم های ترکیبی: این فوم ها از ترکیب مشخصات فوم های دیگر ساخته شده اند که می توانند تا حد بسیار بالایی از انتقال صوت جلوگیری کنند. فوم های ترکیبی به نام فوم دیفیوزر هم رواج دارند. از این فوم ها بیشتر در استودیوهای موسیقی و سالن های بزرگ استفاده می شود. 

توضیحات و نکات مهم

  • برای مقرون به صرفه بودن عایق کاری صوتی، می توانید در بعضی از فضاها از شانه تخم مرغ استفاده کنید. بهتر است قبل از نصب آن بر روی دیوار یا سقف، آنها را با رنگ آمیزی به رنگ دلخواه تان در بیاورید. 
  • بهترین زمان استفاده از عایق صوت در ساختمان ها، زمان ساخت ساختمان است. استفاده از عایق صوت در بین دیوارهای مشترک با همسایه و یا خیابان، در زمان دیوارکشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • یکی از مزایای استفاده از عایق در زمان ساختمان سازی، کمک به یکپارچه کردن سطوح و در در نتیجه افزایش مقاومت آنها است.
  • برای نصب عایق صوتی باید سطوح را صاف و هموار کرد، تا عایق بر روی سطح به خوبی چسبندگی داشته باشد.
  • در صورت خرابی یکی از پنل های آکوستیکی، امکان تعویض نمونه مشابه به آسانی وجود دارد. 

سوالات متداول

در چه قسمت هایی می توان از عایق آکوستیک استفاده کرد؟ 

از عایق های آکوستیکی بیشتر برای عایق کردن دیوارها و سقف استفاده می شود. همچنین می توانید از این عایق ها بر روی درهای سالن های کنفرانس برای کاهش انتقال صدا، استفاده کنید.

نحوه اتصال پنل های عایق صوت به چه صورت است؟

پنل ها یا به صورت پشت چسب دار طراحی و تولید می شوند و یا برای نصب نیاز به شبکه بندی دارند. معمولا از نبشی و سپری فلزی برای آهنکشی و شبکه بندی استفاده می شود. سپس تایل ها بر روی آنها قرار می گیرند.

برای خرید انواع عایق های صوتی باید به چه گزینه هایی توجه کرد؟

باید پارامترهای مختلفی را در انتخاب یک عایق صوتی مناسب در نظر گرفت. جنس عایق، انعطاف پذیری، نحوه نصب، قیمت، ضخامت و کاربرد فضای مورد نظر همگی از جمله مواردی هستند که می توانید در هنگام خرید در نظر داشته باشید.

میزان مقاومت عایق های صوتی در برابر رطوبت چقدر است؟

عایق های رطوبتی به جز پنل گچی، در برابر رطوبت مقاوم هستند و می توانید با خیال آسوده در فضاهای شرجی و رطوبتی از آنها استفاده کنید. ناگفته نماند پنل های گچی با روکش فایبرگلاس مناسب فضاهای رطوبتی هستند.

هزینه نصب انواع عایق صوتی به چه صورتی است؟

اجرت نصب به صورت تقریبی بر حسب نوع جنس از ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان محاسبه می شود.

هزینه تقریبی انواع عایق صوتی بر حسب مترمربع

  • کمترین: ۱ هزار تومان
  • میانگین: ۵ هزار تومان
  • بالاترین: ۱۳ هزار تومان
  • قیمت تقریبی هر متر مربع پشم شیشه پتویی یا رولی با روکش کاغذ کرافت یا آلومینیوم به ضخامت های مختلف، از ۲ هزار تا ۳ هزار تومان است.
  • قیمت تقریبی هر متر مربع فوم پلی اتیلن رولی یا فوم سقفی با ضخامتهای مختلف، از ۱ هزار تا ۵ هزار تومان است.
  • قیمت تقریبی هر متر مربع پانل گچی با روکش پی وی سی، از ۷ هزار تا ۹ هزار تومان است. 
  • قیمت تقریبی هر متر مربع پانل آکوستیک ۱۳ هزار تومان است.
+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:26  توسط اینفو 

شانه پلاستیکی استفاده نکنید

شغل آرایشگری یکی از شغل های پر طرفدار در بین خانم های ایرانی است. با توجه به اینکه به آرایشگری بیشتر به عنوان یک هنر می توان نگاه کرد، موفقیت در این حرفه بیشتر به ذوق و سلیقه و مهارت هر فرد بستگی دارد. آموزشگاه آرایشگری در اصفهان تمامی حرفه های آرایشگری را با بالاترین کیفیت، آموزش می دهد. آموزشگاه آرایشگری زنانه در اصفهان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه تیم آموزشی مجرب و متخصص، مفتخر است تا  آموزش شینیون در اصفهان را با به روزترین، کارآمدترین و بهترین مدلهای سال آموزش دهد.هدف اصلی آموزشگاه روشا اینستیو ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان پس از طی دوره آموزش میباشد به همین دلیل مهارت کاشت ناخن در اصفهان که یکی از مهارت های پرکاربرد در بازار کار امروز محسوب می شود را  در سرفصل های آموزش خود قرار داده است تا هنرجویان بر پایه مهارت کسب شده بتوانند شغل و درآمدی عالی داشته باشند. آموزشگاه روشا اینستیو همچنین پاکسازی پوست در اصفهان را  علاوه بر آموزش به هنرجویان، برای مشتران خود انجام می دهد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

به طور کلی هر عاملی که سبب آسیب رساندن به تار مو و کوتیکول مو شود، باعث موخوره می ‌شود که عبارت از دو شاخه شدن انتهای ساقه است.

همچنین عواملی مانند استفاده زیاد از سشوار، شانه زدن بیش از حد مو به خصوص با شانه ‌های پلاستیکی که باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو می ‌شود، رنگ کردن مکرر موها و در نتیجه خشک و شکننده شدن تار موها و شانه کردن زیاد موها در حالت خیس از جمله عوامل موثر برای ایجاد موخوره در یک فرد است.

در صورت ایجاد موخوره در تارهای موی خود همواره از شامپوهای ملایم و مرطوب کننده استفاده کرده و هر بار قبل از استحمام و شستن موها به مدت نیم ساعت موهای خود را با روغن زیتون و یا روغن نارگیل چرب کنید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:22  توسط اینفو 

۵ عامل اصلی شوره سر را بشناسید

شغل آرایشگری یکی از شغل های پر طرفدار در بین خانم های ایرانی است. با توجه به اینکه به آرایشگری بیشتر به عنوان یک هنر می توان نگاه کرد، موفقیت در این حرفه بیشتر به ذوق و سلیقه و مهارت هر فرد بستگی دارد. آموزشگاه آرایشگری در اصفهان تمامی حرفه های آرایشگری را با بالاترین کیفیت، آموزش می دهد. آموزشگاه آرایشگری زنانه در اصفهان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه تیم آموزشی مجرب و متخصص، مفتخر است تا  آموزش شینیون در اصفهان را با به روزترین، کارآمدترین و بهترین مدلهای سال آموزش دهد.هدف اصلی آموزشگاه روشا اینستیو ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان پس از طی دوره آموزش میباشد به همین دلیل مهارت کاشت ناخن در اصفهان که یکی از مهارت های پرکاربرد در بازار کار امروز محسوب می شود را  در سرفصل های آموزش خود قرار داده است تا هنرجویان بر پایه مهارت کسب شده بتوانند شغل و درآمدی عالی داشته باشند. آموزشگاه روشا اینستیو همچنین پاکسازی پوست در اصفهان را  علاوه بر آموزش به هنرجویان، برای مشتران خود انجام می دهد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

شوره سر در اثر چرب شدن بیش از حد پوست سر بوجود می آید که شما می توانید با انتخاب بهترین شامپو شوره سر و کمک گرفتن از راهکارهای درمان شوره سر، این مشکل را حل کنید. بهتر است ابتدا بدانید چه چیزی موجب شوره سر می شود. اگر با استفاده از راهکارهای ارائه شده و استفاده از شامپوهای مخصوص ضد شوره، مشکل برطرف نشد، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

۱ ) استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی 

لوازم حرارتی مو مثل سشوار و اتوی صاف یا فر کننده، موها را زیبا و خوش فرم می کند، اما در کنار آن باعث خشک شدن مو و از بین رفتن رطوبت آن نیز می شود. با استفاده مداوم از این وسایل، با خشکی پوست و در نهایت شوره سر مواجه می شوید. پس بهتر است استفاده از این لوازم را به حداقل برسانید و برای حالت دادن موها دائم از این لوازم استفاده نکنید.

 

۲ ) جمع شدن مواد آرایشی مو روی پوست سر 

ممکن است به موهایتان ژل یا اسپری حالت دهنده زده باشید، در صورتیکه مو را به درستی نشویید و دائم از این مواد حالت دهنده استفاده کنید، ماندن مواد روی پوست سر به مرور زمان باعث خشک شدن پوست و در نهایت شوره سر و حتی خارش سر می شود. بنابراین اگر عادت دارید از مواد حالت دهنده استفاده کنید، موهایتان را خوب بشویید تا موادی در آن باقی نماند.

 

۳ ) کیست تخمدان

کیست تخمدان نیز می تواند باعث بوجود آمدن شوره سر شود که در این صورت مشکل بخاطر نامتعادل بودن هورمون ها بوجود می آید. بنابراین اگر شک کردید که شوره سرتان ممکن است در اثر این مشکلات هورمونی باشد بهتر است با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

 

۴ ) استفاده نکردن از شامپوی مناسب مو 

بسیار مهم است که چه شامپویی مصرف می کنید. ممکن است به شامپوی فعلی حساسیت داشته باشید یا ترکیبات موجود در شامپویی که تهیه کرده اید با پوست شما سازگار نباشد. اگر متوجه وجود شوره در سر شدید بهترین کار عوض کردن شامپو و استفاده از شامپو برای شوره سر یا ضدشوره است. شامپوهای ضد شوره از ترکیباتی درست شده اند که پوست سر را آبرسانی کرده و خشکی آن را درمان می کنند. شامپوهای متفاوتی در بازار با این عنوان وجود دارند، بهترین شامپو برای شوره سر را که با موهایتان سازگار است تهیه کنید.

 

۵ ) پوست خشک

خشک بودن پوست اصلی ترین دلیل بوجود آمدن شوره سر است. پوست خشک شکننده تر است و خیلی زود آسیب می بیند بنابراین خیلی مهم است که به پوست سر رطوبت کافی برسد. اگر پوست خشکی دارید، برای مرطوب کردن آن هرزگاهی مو و سر را با روغن های مخصوص و مناسب ماساژ دهید یا از ماسک مو استفاده کنید تا پوست سرتان سالم و مرطوب باقی بماند. استفاده از شامپوهای مرطوب کننده یا نرم کننده های ضد شوره نیز بسیار مفید خواهند بود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:17  توسط اینفو 

از بین بردن تیرگی آرنج با 5 روش خانگی

شغل آرایشگری یکی از شغل های پر طرفدار در بین خانم های ایرانی است. با توجه به اینکه به آرایشگری بیشتر به عنوان یک هنر می توان نگاه کرد، موفقیت در این حرفه بیشتر به ذوق و سلیقه و مهارت هر فرد بستگی دارد. آموزشگاه آرایشگری در اصفهان تمامی حرفه های آرایشگری را با بالاترین کیفیت، آموزش می دهد. آموزشگاه آرایشگری زنانه در اصفهان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه تیم آموزشی مجرب و متخصص، مفتخر است تا  آموزش شینیون در اصفهان را با به روزترین، کارآمدترین و بهترین مدلهای سال آموزش دهد.هدف اصلی آموزشگاه روشا اینستیو ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان پس از طی دوره آموزش میباشد به همین دلیل مهارت کاشت ناخن در اصفهان که یکی از مهارت های پرکاربرد در بازار کار امروز محسوب می شود را  در سرفصل های آموزش خود قرار داده است تا هنرجویان بر پایه مهارت کسب شده بتوانند شغل و درآمدی عالی داشته باشند. آموزشگاه روشا اینستیو همچنین پاکسازی پوست در اصفهان را  علاوه بر آموزش به هنرجویان، برای مشتران خود انجام می دهد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تیرگی آرنج یکی از مشکلات پوستی است که مخصوصا برای خانم ها بسیار آزار دهنده است. در این مقاله به شما 5 روش را آموزش می دهیم که می توانید به کمک آن تیرگی آرنج دست های تان را از بین ببرید.

 

با روشهای خانگی تیرگی آرنج را از بین ببرید

اغلب افراد طوری رفتار می‌کنند که انگار پوست آرنج دست جزئی از بدن نیست. در نتیجه آن‌طور که باید و شایسته است مراقبت لازم از این قسمت مهم بدن را به جای نمی‌آورند. ژنتیک، عوامل مختلف محیطی مثل در معرض بیش از اندازه نور خورشید قرار گرفتن و خشکی پوست از دلایل شایع ایجاد این عارضه هستند. علاوه بر همه این‌ها، اصطکاک و سایش بیش از حد پوست در این ناحیه از دست باعث می‌شود غده‌های چربی به میزان لازم چربی ترشح نکنند. تمامی این دلایل کافی است تا پوست آرنج چربی لازم را از دست بدهد و در نتیجه خشک و تیره‌رنگ شود. خوشبختانه با انجام چند ترفند ساده و طبیعی در منزل‌تان می‌توانید این شرایط را تغییر دهید و پوست این ناحیه را به حالت اول برگردانید. به خاطر داشته باشید زیبایی ظاهری هر قسمت از پوست بدن حائز اهمیت است، حتی اگر این ناحیه آرنج دست‌تان باشد که آنقدرها هم در معرض دید نیست. در ادامه با چند ترفند ساده آشنا می‌شوید که مطمئنا در رفع این تیرگی‌ها تاثیرگذار خواهند بود.

  

از بین بردن تیرگی آرنج با جوش‌ شیرین

استفاده از جوش‌شیرین کمک می‌کند تا به آرامی و به صورت طبیعی، پوست‌های مرده روی آرنج را اسکراب کنید.

 

- مقداری جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود.

- به حالت دایره‌وار روی پوست ماساژ دهید.

- برای شستن از آب‌ولرم استفاده کنید.

- بعد از شستشو پوست‌تان را با یک حوله نرم خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید هر روز این کار را تکرار کنید.

  

از بین بردن تیرگی آرنج با اسکراب روغن زیتون و شکر

استفاده از روغن زیتون همیشه گزینه مناسبی برای پوست است. این روغن پوست‌تان را نرم، صاف و انعطاف‌پذیر می‌کند. علاوه بر این شکر هم باعث لایه‌برداری طبیعی پوست‌تان می‌شود.

 

- روغن زیتون را کمی گرم کنید و بعد مقداری شکر به آن اضافه کنید تا خمیر نسبتا غلیظی درست شود.

- به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه خمیر را با نوک انگشتان‌تان ‌به آرامی روی آرنج دست‌تان ماساژ دهید.

- برای شستشو از یک صابون مناسب و آب‌ گرم استفاده کنید.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید هر روز این کار را تکرار کنید.

  

از بین بردن تیرگی آرنج با برگ‌ نعناع

نعناع، به غیر از اینکه یک ضدعفونی‌کننده است، حاوی مقداری روغن هم هست که در تشکیل و رشد سریع کلاژن و گلبول‌های سفید خون که باعث سفیدی و روشنی پوست می‌شوند بسیار موثر است.

- مقداری برگ تازه نعناع را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید.

- مقداری آب‌لیمو تازه اضافه کنید.

- مواد را از روی شعله برداشته و صبر کنید تا کاملا خنک شود.

- پنبه را داخل این محلول زده و بعد به حالت ضربه‌ای روی پوست‌‌تان بمالید.

- بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید این کار را هر روز یا یک روز در میان تکرار کنید.

  

از بین بردن تیرگی آرنج با روغن ویتامین E

این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که کمک می‌کند پوست آسیب‌ دیده شما درمان و روشن شود.

- به یک قاشق ‌غذاخوری روغن ویتامینE مقدار مساوی آب‌لیمو و گلیسیرین اضافه کنید.

- ۱۰ قاشق ‌‌غذاخوری شیر اضافه کنید.

- این محلول را به آرنج دست‌تان زده و ۲۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

نکته! روغن بادام منبع مفیدی برای تامین ویتامین E است که در روشن کردن این تیرگی‌ها بسیار موثر است.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید هر روز این کار را تکرار کنید.

  

از بین بردن تیرگی آرنج با آلوئه‌ورا

استفاده از آلوئه‌ورا در برطرف کردن آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید، افزایش سن و سال بسیار موثر است. علاوه بر این، آلوئه‌ورا در درمان خشکی و رفع سلول‌های مرده پوستی هم مفید است.

- یک تکه برگ آلوئه‌ورا را جدا کنید تا شیره یا عصاره آن بیرون بیاید.

- برگ را کمی فشار دهید تا ماده ژلاتینی درون آن خارج شود.

- ژل را روی ناحیه تیره شده بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

- پوست‌تان را با آب گرم پاک کنید و بعد با یک حوله نرم خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.

برای بهترین نتیجه، هر روز این کار را تکرار کنید باور کنید خودتان شاهد اثربخشی عالی آن خواهید بود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:13  توسط اینفو 

طراحی داخلی سرویس بهداشتی برای یک آپارتمان شیک!

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حولهنیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.

سرویس بهداشتی یکی از فضاهای مهم در هر خانه به شمار می رود. با اینکه این فضا خیلی کوچک است و افراد در طول روز مدت زمان کمی را در آن سپری می کنند، ولی نمی توان از اهمیت دکوراسیون آن غافل شد. یک طراحی خوب برای سرویس بهداشتی کمک به آرامش افراد می کند و با گذشت زمان تاثیر مثبت و خوبی بر روحیه و جسم آنها می گذارد. در ادامه نکات مهمی را با شما در میان میگذارم که می توانند در رسیدن به یک سرویس بهداشتی لوکس و زیبا یاری تان کند.

وان را حذف کنید!

بله درست متوجه شده اید؛ زمانی که فضای کافی ندارید، استفاده از وان، بیشتر از اینکه یک آپشن به حساب بیاید یک عیب بشمار می رود. وان علاوه بر اینکه موجب هدر رفت بی رویه آب ساختمان می شود، فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد. در صورتی که تمایل به استفاده از وان در هر شرایطی را دارید، توصیه می کنم کوچکترین اندازه آن را انتخاب کنید و یا از وان هایی که در کنج قرار می گیرند، استفاده کنید.

 

از عناصر مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید

همه ما می دانیم استفاده از لوازمی که در برابر رطوبت و آب مقاوم نباشند، در سرویس های بهداشتی غیر مجاز هستند و در صورت استفاده از آنها باید متحمل هزینه و دردسر های بعدی برای تعویض و نگهداری آنها باشیم. با این حال، برخی از ما در هنگام خرید لوازم برای سرویس بهداشتی، این نکات را پشت گوش می اندازیم و فقط به صرف اینکه یم عنصر زیبا است، آن را خریداری می کنیم. عناصر چوبی یکی از لوازم هایی هستند که با وجود زیبایی، متاسفانه برای سرویس های بهداشتی مناسب نیستند. استفاده از روشویی چوبی، درب چوبی، شلف و طبقات چوبی گزینه های خوبی برای این قسمت از خانه به شمار نمی روند. هر چقدر هم که فضای سرویس بهداشتی شما وسیع باشد!

 

گرمادهی از کف و دیوارها

در سرویس بهداشتی به دلیل استفاده از لوازم چینی و سنگی و همچنین تهویه مداوم، با فضایی سرد مواجه هستیم. شاید برای قسمت توالت این فضا مطلوب باشد ولی اگر سرویس بهداشتی شما شامل توالت و حمام می شود، باید دارای محیطی با دمای مطلوب و گرم باشد تا در هنگام دوش گرفتن احساس خوشایندی داشته باشید و در فصول سرد هم، سرما نخورید. بهترین گزینه استفاده از سیستم های گرمایشی از کف و دیوارها است. در نظر داشته باشید اگر در حال ساخت سرویس بهداشتی هستید، باید این سیستم ها را قبل از مراحل نازک کاری ساختمان اجرا کنید.

 

به آبگرمکن توجه ویژه ای داشته باشید!

آبگرمکن یکی از عناصر اصلی در سرویس های بهداشتی است. درست است که شما به صورت فیزیکی حضور آن را در این فضا احساس نمی کنید ولی نباید از تاثیر آن غافل شوید. اینکه در هنگام دوش گرفتن آب مدام در حال نوسان باشد، آرامش تان دگرگون می شود. در نتیجه باید از آبگرمکنی استفاده کنید که علاوه بر دارا بودن بر چسب انرژی، از کارایی بالایی هم برخوردار باشد.

 

سیفون ها ار دست کم نگیرید!

یک سیفون خوب علاوه بر مصرف بهینه آب، می توانند کارایی بالا در تخلیه و تهویه مطلوب داشته باشد. چنانچه از سیفون غیر استاندارد استفاده کنید، مجبور می شوید به جای یکبار زدن آن بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، از چندین مرتبه برای تخلیه آب استفاده کنید. در نتیجه در هنگام خرید سیفون چه برای توالت ایرانی و چه برای توالت فرنگی نهایت دقت را داشته باشید.

 

نقطه کانونی در سرویس بهداشتی!

شاید در نگاه اول ایجاد یک نقطه کانونی در سرویس بهداشتی جالب به نظر نرسد ولی اگر قصد دارید فضای سرویس را به محیطی لوکس و شاهانه مبدل کنید باید یک نقطه تاکید برای آن بسازید تا هر چشمی در نگاه اول به آن خیره شود. روشویی و اکسسوری های مجاور آن، یک نقطه کانونی زیبا برای چشم نوازی هر بیننده ای است. پس در انتخاب یک روشویی خوش رنگ و لعاب کوشا باشید.

 

تعبیه یک پنجره مناسب

وجود پنجره در سرویس بهداشتی علاوه بر تهویه مطلوب، محیط را از رشد و نمو میکروب عاری می کند. همچنین حضور نور طبیعی، باعث دلباز تر شدن فضا و ایجاد احساس طراوت در افراد را به همراه دارد. در نتیجه از هر چه در توان دارید استفاده کنید تا بتوانید راهی برای ورود نور طبیعی به محیط باز کنید!

 

یک عنصر غیر متعارف را وارد کنید!

حضور یک عنصر غیر معمول در فضای سرویس بهداشتی می تواند این فضا را از یک محیط خسته کننده تبدیل به یک محیط مفرح و سرگرم کننده کند. استفاده از یک اثر هنری یا تصاویری از طبیعت، یکی از راهکارهای غیر منتظره در این محیط است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 18:01  توسط اینفو 

آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب

 

 

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

آیا در آینده برنامه‌ای برای بازسازی یا ساخت یک آشپزخانه جدید در خانه خود دارید؟ وقتی نوبت به طراحی آشپزخانه می‌رسد، گزینه‌های زیادی در اختیار شماست. بسیاری از این گزینه‌ها در مورد سبک طراحی هستند و برخی دیگر در مورد کاربردها و نحوه آماده‌سازی در آشپزخانه.

 

در ادامه نکاتی را در مورد انتخاب مواد و مصالحی که به مراقبت کم‌تری نیاز دارند، قرار دادن وسایل در نزدیکی جایی که قرار است از آن‌ها استفاده شود، و انتخاب راه‌حل‌هایی برای نگهداری از وسایل مختلف با شما در میان می‌گذاریم و در این میان نیم‌نگاهی هم به مسئله سرعت بخشیدن به نظم دهی  و تمیز کردن آشپزخانه داریم. برخی از این راه‌ها به شدت در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کنند و برخی دیگر مقداری زمان تمیز کردن آشپزخانه را کاهش می‌دهند. در هر صورت اگر از تمام این راه‌ها و نکته‌ها به خوبی استفاده کنید، آشپزخانه‌ای در اختیار خواهید داشت که استفاده از آن لذت‌بخش است و تمیز کردن آن‌ها خیلی زود و بدون دردسر انجام می‌شود و در نهایت شما این امکان را خواهید داشت تا دیگر زمان روز را به کارهای دیگر بپردازید.

 

سطوح روی پیش‌خان  

 

از ایده تکراری و سنتی استفاده از کاشی‌های ۱۰ در ۱۰ سانتی‌متر در سطوح روی پیش‌خان دوری کنید. استیل ضدزنگ، کوارتز، کرین (Corain)، و لمینیت چهار گزینه‌ای هستند که برای نصب آن‌ها نیاز به ملات و دوغاب نیست و هرگز نیاز به درزگیری ندارند. با این‌که گرانیت هر از چند گاهی نیاز به درزگیری دارد اما هنوز هم جزء مواد محبوب و پرطرف‌دار است. اگر شما به لمینیت علاقه‌ای ندارید اما همچنان به دنبال ماده‌ای مقرون به صرفه و با مراقبت آسان نیاز دارید، از کاشی‌های چینی بسیار بزرگ استفاده کنید. خوبی بزرگی این کاشی‌ها این است که میزان ملات و دوغاب آن را به حداقل می‌رساند. توصیه ما این است که هنگام انتخاب ملات و دوغاب از نوع اپوکسی آن‌ها استفاده کنید. فرمول این نوع ملات‌ها کاملا در برار لکه مقاوم است و تمیز کردن آن بسیار آسان است.

 

دیوار های آشپزخانه

 

ماده‌ای که برای دیوار های آشپزخانه استفاده می‌کنید نیز باید از نوعی باشد که به راحتی بتوان آن‌ها را تمیز کرد. مواد و مصالح یک‌تکه، مانند این دیواره شیشه‌ای که پشت آن رنگ شده است، اثر خطوط ملات و دوغاب را از بین می‌برد. شما هم‌چنین از کوارتز یا هر نوع سنگ یک‌تکه دیگر می‌توانید به عنوان دیوار های آشپزخانه استفاده کنید. لمینیت ماده دیگری است که دارای ابعادی بزرگ و قیمت بسیار پایینی است. تمیز کردن تمامی این مواد و مصالح ساده‌تر از موزاییک و کاشی از هر نوعی است.

 

کف پوش‌ها 

 

کف پوش‌هایی انتخاب کنید که فقط باید رطوبت را از آن‌ها پاک کرد و دارای هیچ نوع خط ملات و یا دوغابی نیستند که از آن‌ها می‌توان به مارمولئوم (Marmoleum)، لینولئوم، و ورقه‌های وینیلی اشاره کرد. اگرچه تمیز کردن کف پوش‌های با یک جارو یا یک دستمال یا تی ساده است، اما وقتی روی آن‌ها لکه روغن یا هر نوع مایع دیگری می‌ریزد باید به سرعت آن را تمیز کرد. این مسئله باعث می‌شود که همیشه در حال تمیز کردن و یا نگران کثیف شدن کفپوش‌ها باشید.

 

 

 

کاشی‌ها و سرامیک‌های با ابعاد بزرگ نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای کف پوش‌های آشپزخانه هستند. اکنون کاشی‌هایی با ابعاد ۶۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر در بازار وجود دارند. کاشی‌های با روکش شیشه در برابر مایعات مقاوم هستند و کم‌ترین میزان دوغات و ملات بین آن‌ها باقی مانده و در آشپزخانه دیده می‌شود. مانند سطوح روی پیش‌خان، ملات‌ها و دوغاب‌های اپوکسی نسبت به دوغاب‌ها و ملات‌های سنتی بهتر و مناسب‌تر هستند.

 

 

 

سبک کابینت‌ها و نکاتی بیشتر در مورد کفپوش‌ها

 

از انتخاب کابینت‌های پرتزئین دوری کنید. اگرچه این کابینت‌ها بسیار زیبا هستند، اما زمان بسیار زیادی از شما برای تمیز کردن تمام خلل و فرج‌ها می‌گیرند. تمیز کردن کابینت‌های با درهای یک‌تکه نسبت به دیگر انواع کابینت‌ها ساده‌تر است. کابینت‌هایی که درهای آن‌ها دارای فرورفتگی است نیز گزینه بسیار خوبی هستند، و در هر سبک طراحی، از کلاسیک گرفته تا معاصر، قابل استفاده هستند.

 

کف پوش‌هایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید شبیه چوب هستند اما در واقع تکه‌های بزرگ چینی هستند که بسیار شبیه چوب شده‌اند. شما هم‌چنین می‌توانید از کاشی‌های وینیلی لوکس که ظاهری شبیه به چوب دارند استفاده کنید. این نوع کفپوش‌ها بسیار زیبا هستند، در برابر آب مقاوم‌اند، و فقط باید آن‌ها را در برابر رطوبت حفظ کرد.

 

فضاهای سفارشی برای نگهداری از ماهی‌تابه‌ها و قابلمه‌ها

 

نگهداری از قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها در کابینت‌ها کار بسیار دشواری است و هنگام برداشتن آن‌ها از داخل کابینت سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود. در کابینت‌های معمولی شما مجبورید آن‌ها را از بزرگ به کوچک بچینید و همین مسئله انتخاب یکی از آن‌ها را بسیار مشکل می‌کند. برای مثال اگر بخواهید نوع بزرگ آن را بردارید، ابتدا باید انواع کوچک‌تر را بیرون آورده و بعد دوباره سرجایشان بگذارید، که این کار هم سخت است و هم حوصله‌سربر. استفاده از کابینت‌های کشویی نگهداری از قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها را راحت‌تر می‌کند، چراکه برداشتن آن‌ها از داخل این کابینت‌ها راحت‌تر و نظم‌بخشیدن به آن‌ها نیز ساده‌تر است.

 

 

 

محل قرارگیری پریزها 

 

استفاده از پریزهای نواری، مانند آن‌چه در عکس بالا مشاهده می‌کنید، و نصب آن‌ها در زیر کابینت‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها تا آن‌جا که ممکن است از ترشح مواد مختلف و مایعات در امان باشند. این کار یعنی تمیز کردن پریزها از شما زمان کم‌تری می‌گیرد و هم‌چنین دستمال کشیدن و تمیز کردن دیواره‌ها بسیار راحت‌تر می‌شود.

 

شاید این ایده فقط چند دقیقه اندک در وقت شما صرفه‌جویی کند، اما به هر حال در دنیای پرمشغله امروزی چند دقیقه هم چند دقیقه است. یکی دیگر از نقاطی که از ترشح و ریخته شدن مواد مختلف در امان است، فضای زیرین و کناری کابینت‌هاست و شما می‌توانید از این فضاها به راحتی برای نصب پریزها استفاده کنید.

 

فضای نگهداری از وسایل برقی 

 

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، این فضا انبار نگهداری از وسایل برقی است. هر فضایی که باعث می‌شود شما وسیله مورد نظر را از جای خود خارج کرده، سیم‌های آن را باز کنید، و پس از انجام کار آن را سر جایش بگذارید تمیز نگه داشتن آشپزخانه را راحت‌تر می‌کند. و چرا از در برای این فضاها استفاده نکنیم...

 

 

 

... وقتی شما می‌توانید در پشت این درها هر چیزی را پنهان کنید. این درها باز شده و به صورت کشویی به دو طرف فضا حرکت می‌کنند و پس از انجام کار به جای اولیه خود بازگشته و همه چیز را در پشت خود پنهان می‌کنند و در نتیجه باعث می‌شوند میز کار در فضا پنهان شود. این کار خیلی راحت‌تر از مرتب کردن کاغذها و وسایل دیگر است و ظاهر کلی فضا را تمیزتر و منظم‌تر نشان می‌دهد.

 

مواد تمیزکننده در فضای زیر سینک 

 

وقتی نوبت به تمیز کردن آشپزخانه می‌شود هیچ‌کس دوست ندارد که خم شده و در فضای تاریک زیر سینک که پر از خرت و پرت است به دنبال مواد شوینده بگردد. وجود یک کشو در فضای زیر سینک باعث می‌شود تا شما به راحتی کل مواد شوینده را بیرون آورده و در یک فضای روشن وسیله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

جلوگیری از بی‌نظمی‌ها و کثیفی‌های حیوانات خانگی

 

آیا کاسه غذای حیوان خانگی شما در گوشه‌ای از آشپزخانه رها شده است؟ آیا آرزو می‌کنید کاش راه‌حلی برای زمان‌هایی که خیلی اتفاقی پایتان به این کاسه غذا می‌خورد و تمام مواد و غذایی و آب درون آن به گوشه‌ای پرت می‌شد داشتید؟ یکی از بخش‌های طراحی یک آشپزخانه فکر کردن به جاهایی است که به خودی خود ربطی به تمیز کردن آشپزخانه ندارند. این فضای پیش‌ساخته کاسه‌های غذای حیوان خانگی را در خودی جای می‌دهد و آن را دور از هر نوع واژگون شدنی قرار می‌دهد.

 

 

 

سینک‌ها 

 

وقتی می‌خواهید سینک انتخاب کنید، نوع مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید چراکه پاک کردن برخی از سینک‌ها دشوار است.

 

داشتن دو سینک در آشپزخانه کار تمیز کردن آن را ساده‌تر می‌کند، چراکه می‌توان از یکی از آن‌ها برای آماده‌سازی و از دیگری برای تمیز کردن استفاده کرد. از طرف دیگر، وقتی خوردن شام و یا نهار شما به پایان می‌رسد، به راحتی می‌توانید با حضور فردی دیگر در آشپزخانه این فضا را به سرعت تمیز کنید.

 

شیرهای آب

 

یک شیر آب مفصل‌دار باعث می‌شود آب به طور مستقیم وارد سینک شود و هدر نرود. هم‌چنین این نوع شیرها تمیز کردن فضای پیرامونی سینک را راحت‌تر می‌کنند چراکه با استفاده از مفصل‌های آن آب را به هر طرف که بخواهید می‌ریزید. از طرفی وجود این نوع شیرها شستن ظرف‌های بزرگ و قابلمه‌ها را ساده‌تر کرده و از این طریق در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

 

مسیر کوتاه میان سینک تا ماشین ظرف‌شویی و فضاهای نگهدارنده

 

سینک و ماشین ظرف‌شویی به طور نرمال در کنار هم قرار می‌گیرند. اما قرار گرفتن فضای نگهداری از ظرف‌ها در کنار ماشین ظرف‌شویی کارها را ساده می‌کند، چراکه پس از این‌که کار ماشین ظرف‌شویی به پایان رسید به راحتی ظروف را از درون آن خالی می‌کنید و سر جای خود قرار می‌دهید.

 

شاید در نگاه اول فکر کنید که وجود قفسه‌های باز و بدون در، تمیز کردن آشپزخانه را دچار مشکل می‌کند. اما اگر از این قفسه‌ها به عنوان فضایی برای نگهداری از ظروف دم‌دستی خود استفاده می‌کنید و دسترسی به آن از ماشین ظرف‌شویی ساده باشد، خالی کردن ظرف‌ها از درون ماشین ظرف‌شویی خیلی سریع اتفاق می‌افتد. هم‌چنین وجود این نوع قفسه‌ها باعث می‌شود تا به راحتی یک ظرف را با دست بشورید، آن را خشک کنید، و بعد روی قفسه بگذارید. در چنین قفسه‌هایی بهتر است ظروفی را قرار دهید که دائما از آن‌ها استفاده می‌کنید در غیر این صورت ظروف شما گرد و خاک می‌گیرند.

 

ماشین ظرف‌شویی

 

 آیا پس از تمام شدن کار ماشین ظرف‌شویی شما به سرعت ظرف‌ها را از درون آن خالی می‌کنید؟ و یا وقتی ظرف‌ها تمیز شدند، هر گاه به آن‌ها نیاز داشتید آن‌ها را از درون ماشین ظرف‌شویی درمی‌آورید؟ بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند دو ماشین ظرف‌شویی در آشپزخانه داشته باشند. خوبی این کار این است که وقتی یکی از آن‌ها پر است می‌توانید از دیگری استفاده کنید. هر چیزی که از تلنبار شدن ظرف‌ها در درون سینک جلوگیری می‌کند، خوب و مناسب است.هم‌چنین، اگر شما دارای خانواده بزرگی هستید و مهمانی‌های زیادی در خانه شما برگزار می‌شود، داشتن دو ماشین ظرف‌شویی بسیار منطقی است، چراکه وقتی ظرف‌ها روی هم خروار می‌شوند به راحتی می‌توانید آن را درون دو ماشین ظرف‌شویی قرار دهید.

 

 

 

بازیافت و سطل آشغال

 

 وجود سطل‌های بازیافت و سطل‌های آشغال در یک قفسه کشویی و در یک مکان، دسته‌بندی کردن آشغال‌ها را راحت‌تر کرده و در وقت شما صرفه‌جویی زیادی می‌شود. این کار هم‌چنین در دسته‌بندی کردن آشغال‌ها کمک زیادی به شما می‌کند و برای کسانی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند استفاده از این ایده بسیار توصیه می‌شود.

 

اجاق گاز

 

 اگرچه بهترین گزینه برای آشپزی اجاق گازهای استیل هستند، اما وقتی مسئله تمیز کردن آشپزخانه در اولویت قرار می‌گیرد، اجاق گازهای شیشه‌ای در صدر لیست قرار می‌گیرند. درست است که باید مراقبت خراشیده شدن سطح شیشه بود، اما به طور کلی تمیز کردن این نوع اجاق گازها از هر نوعِ دیگر ساده‌تر است.

 

تمیز به نظر رسیدن این بخش خیلی به نوع طراحی آشپزخانه برای راحت تمیز کردن آن ربطی ندارد، بلکه بیشتر در مورد این است که چگونه می‌توان بی‌نظمی‌ها و کثیفی‌ها را از نظرها پنهان کرد تا ظاهر آشپزخانه منظم و تمیز به نظر برسد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، یک در کشویی کل یک دیوار این آشپزخانه را پوشش داده است، بنابراین وقتی مهمان‌ها سر می‌رسند، می‌توان آن را بست تا همه بی‌نظمی‌ها پنهان شوند. برخی از مردن بدون این‌که همه ظرف‌ها را تمیز کنند و سر جای خود قرار دهند نمی‌توانند به اتاق خواب  بروند و بخوابند. البته برخی از مردم هم با این مسئله مشکلی ندارند و می‌توانند صبح پس از صرف یک فنجان چای با بی‌نظمی‌ها روبه‌رو شوند.

 

انباری کشویی 

 

اگر شما مجبور نباشید که برای پیدا کردن هر چیز در درون کابینت‌های عمیق به دنبال آن بگردید، کارها در آشپزخانه راحت‌تر انجام می‌شود. هم‌چنین وجود وسایل بزرگ و کوچک در کنار هم در درون کابینت‌ها کارها را سخت می‌کند. در کنار این مشکل‌ها، تمیز کردن چنین کابینت‌هایی سخت و دشوار است. پس بهترین راه برای این کار استفاده از انباری‌های کشویی، مانند عکس بالا، است. این انباری‌ها دسترسی به همه وسایل را راحت‌تر کرده و تمیز کردن آن‌ها نیز ساده‌تر است.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:59  توسط اینفو 

سنگ های دکوراتیو، تن پوشی از طبیعت برای دیوار

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حولهنیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.

 

آیا می خواهید به خانه خود  بافت و زیبایی  بیشتری اضافه کنید؟ از سنگ برجسته دکوراتیو استفاده کنید. این ماده یک روکش سه‌بعدی منحصربه‌فرد است که از قطعات سنگ ساخته شده است. بر روی یک سطح قرار می گیرد و مانند کاشی های پیش‌ساخته نصب می شود. می توانید این پنل‌ها را در فروشگاه‌های وسایل باغ‌بانی و فروشگاه‌های کاشی و سرامیک پیدا کنید و نیاز به هیچ ماده ساختمانی (مانند سیمان یا دوغاب) برای نصب آن‌ها نیست.

سنگ برجسته دکوراتیو معمولا در معماری منظر در حاشیه استخرها و دیگر قسمت‌های آبی و نیز در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع از چگونگی استفاده از سنگ برجسته دکوراتیو به این مطلب توجه کنید.

 

یک شومینه سفید با دیوار پنلی و سقف کنتراست زیبایی ایجاد کرده و یک نقطه کانونی جذاب به وجود آورده است.

 

سنگ‌های برجسته دکوراتیو در همان خانه، به زیبایی بیشتر این  سرویس بهداشتی کمک کرده است.

 

طبیعت  از طریق سنگ‌های بافت‌دار زیبا و کنسول چوبی وارد فضای داخلی این خانه  شده است. چقدر خوب است که وقتی وارد خانه

می شوید با چنین منظره‌ای روبه‌رو شوید.

 

همان سنگ در قسمت دیگری از این خانه حتی بدون شومینه هم  با تنالیته طلایی به این فضا گرما می بخشد.

 

نمای خارجی خانه. سنگ‌های برجسته دکوراتیو زیبا.

 

سنگ‌های برجسته دکوراتیو در خانه‌های معاصر خیلی خوب جا افتاده‌اند.

 رنگ و بافتی را انتخاب کنید که با مبلمان خانه شما هماهنگی داشته باشد.

 

در این عکس یک دیوار برجسته دکوراتیو را در یک حمام مدرن می بینید.

نکته: از سنگ‌های برجسته دکوراتیو در قسمت‌های مهم استفاده کنید و از استفاده بیش از حد از آن بپرهیزید. استفاده بیش از حد از سنگ برجسته دکوراتیو فضای خانه را سنگین و یک‌نواخت می کند.

 

نمای همان سرویس بهداشتی از راهرو. نورپردازی زیبا، گیرایی فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است.

 

این دو دیوار در کنار آینه یادآور ستون‌های سنگی هستند.

 

ترکیب نرمی و کاشی های بافت‌دار در کنار رنگ‌های ملایم طوسی-سبز فضایی آرام به وجود آورده است. امتداد سنگ تا دیواره وان عمق بیش‌تری به فضا می دهد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:58  توسط اینفو 

۷ ایده که به حمامتان حس و حالی تازه می دهد

 

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حولهنیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.

 

سبک مدیترانه‌ای تحت تاثیر گرما، رنگ‌های اشباع شده مناظر زیبا و فریبنده، نور خورشید و هوای دریایی مه‌دار است و ترکیبی از یک حس و حال فرهنگی و یک نوع لوکس بودن در عین سادگی در خانه است. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که برای داشتن یک حس و حال مدیترانه‌ای در فضای حمام خود چه کاری باید انجام دهید و چگونه از عناصر مختلف که در طول قرن‌ها در این سبک شکل گرفته‌اند استفاده کنید. 

 

1. رنگ و طرح کاشی 

 

تنالیته‌های خاکی سفالی، رنگ فیروزه‌ای، آبی دریایی، زرد و قرمز تیره نشانه‌ای از مفاهیم سبک مدیترانه‌ای هستند، چراکه استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا توجه شما به رنگ‌های اشباع شده موجود در طبیعت پیرامون این فضاها جلب شود. رنگ‌های طلایی در این حمام که کاشی‌کاری خاصی دارد کاملا به چشم می‌آید. ترکیب رنگ‌های مختلف در این کاشی‌ها جلوه زیبایی به حمام داده است و باعث شده است این حمام کاملا از یک فضای معمولی فراتر رفته و تبدیل به جایی منحصربه‌فرد و خاص شود.

 

استفاده از کاشی‌های دست‌ساز بهترین راه برای وارد کردن طرح و نقش به درون حمام‌هایی است که به سبک مدیترانه‌ای طراحی شده‌اند، اما چنین کاشی‌هایی معمولا قیمت زیادی دارند. برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد، به دیوار حمامی که در عکس بالا می‌بینید توجه کنید. در این حمام برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد، تمام سطح دیوار دارای کاشی‌های دست‌ساز نیستند بلکه قسمتی از دیوار کاشی‌کاری شده و در دیگر قسمت‌های دیوار از کاشی‌های سفید ساده استفاده شده تا کاشی های طرح‌دار به خوبی در فضا بدرخشند.
 

 

یا سعی کنید کل یک دیوار را کاشی‌کاری کرده و در دیگر دیوارهای حمام و کفپوش‌ها از کاشی سفید رنگ ساده استفاده کنید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید استفاده از کاشی‌های طرح‌دار و رنگ‌دار در دیوار پشت وان باعث شده نه تنها فضای حمام زیباتر شود، بلکه وان هم بیش از پیش به چشم بیاید.
 

 

پنج رنگ مورد علاقه من در سبک مدیترانه‌ای عبارتند از: نارنجی سوخته، زرد آفتابی، آبی خنک، آبی مدیترانه‌ای، و سفید ساده. اما اگر در مورد استفاده زیاد از رنگ تردید دارید، بر روی فرم‌ها و خطوط تمرکز کنید. از کاشی‌هایی استفاده کنید که دارای سبک مراکشی هستند و آن‌ها را درون قابی قرار دهید که دارای حاشیه‌هایی به رنگ متضاد با کاشی‌ها و دوغاب بین آن‌ها هستند. هم‌چنین یک رنگ خاکی غنی به فضا اضافه کنید تا حس و حالی زنده در فضا ایجاد شود.   
 

 

۲. ورودی‌های طاق‌دار به سبک مراکشی

 

استفاده از ورودی‌های طاق‌دار نشانه‌هایی تاریخی هستند که بیانگر سبک مراکشی هستند و حس و حالی خاص در فضا ایجاد می‌کنند. شما اگر از این نوع ورودی‌ها در فضاهای بسیار ساده هم استفاده کنید باز هم شکل و فرم آن‌ها به خوبی به چشم می‌آید.
 

 

۳. آینه‌ها

 

آینه‌ها وسایل تزئینی انعطاف‌پذیری هستند که در فضاهایی که به سبک مدیترانه‌ای طراحی شده‌اند کاربرد زیادی دارند و از عناصر اصلی این سبک به حساب می‌آیند. آینه‌ها می‌توانند عناصر طراحی مختلفی مانند رنگ، بافت، طرح، فرم، و شکل را در خود جای دهند. آینه‌های منحنی مانند آینه‌ای که در عکس بالا مشاهده می‌کنید تاثیری همانند تاثیر ورودهای طاق‌دار در فضا ایجاد می‌کنند، اما نکته مثبت در مورد آینه‌ها این است که هر گاه خواستید می‌توانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید. یک آینه با یا بدون ترئینات و خطوط خاص حس و حالی تاریخی را به فضا اضافه می‌کند و اگر نمی‌خواهید که کل فضای حمام خود را بازسازی کنید استفاده از آینه می‌تواند تغییر بصری زیادی در حمام شما ایجاد کند.
 

 

۴. نورپردازی

 

سعی کنید از فانوس‌های سرامیکی براق یا چراغ‌های گلدانی سفید رنگ سوراخ‌دار به عنوان منبع نوری حمام خود استفاده کنید. این منابع نوری جریان ملایم و زیبایی از نور را در حمام ایجاد می‌کنند. طرح نوری که از طریق سوراخ‌ها در فضا ایجاد می‌شود حس و حالی آرامش‌بحش و دنج در حمام ایجاد می‌کند و در عین حال فانوس‌ها ظرافت خاصی به طراحی کلی فضا می‌دهند.
 

 

فانوس‌های پرتزئین، چراغ‌های دیواری، و چراغ‌های گلدانی می‌توانند یک نورپردازی محیطی خاص و منحصربه‌فرد را در فضاهای کوچک ایجاد کنند. چراغ آویز زیبایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید فرم‌های نوری زیبایی را در فضا ایجاد می‌کند و حس و حالی رستیک به حمام داده است. البته طراحی این چراغ آویز به گونه‌ای است که بیش از حد در فضا به چشم نمی‌آید.

 

توجه کنید که چگونه عناصر چوبی تیرگی آهن را متعادل کرده‌اند و حس و حالی آرام و ملایم در فضا به وجود آورده‌اند.
 

 

۵. عناصر متفاوت چوبی

 

فرقی نمی‌کند که شما عنصر چوبی را از طریق یک در چوبی تیره، نشیمن چوبی، یا قاب پنجره چوبی در فضا ایجاد کنید. به هر حال عناصر چوبی حس و حالی مدیترانه‌ای به حمام اضافه می‌کنند. عناصر چوبی باعث می‌شوند تا حال و هوای کلی حمام آرام و ملایم شود و طراحی ظرافت خاصی پیدا کند. سعی کنید از عناصر چوبی متفاوت که رگه‌های آن‌ها مشخص است و دارای فرم ارگانیکی هستند استفاده کنید تا پیوند حمام شما با طبیعت تقویت شود.
 

 

 

 

۶. فلز پرداخت‌شده

 

مس و فلزهای پرداخت‌شده نه تنها حس و حالی تاریخی و باستانی به کلیت فضا اضافه می‌کنند، بلکه حمام شما را تبدیل به مکانی دنج و آرام نیز می‌کنند.

 

نکته: سعی کنید از فلز در مقادیر اندک در وان و وسایل مربوط به حمام مانند جاحوله‌ای، جادستمالی، و سطل آشغال استفاده کنید.
 

 

۷. فرش و قالیچه

 

از آن‌جایی که در حمام سطوح زبر و سخت زیادی وجود دارد، استفاده از فرش و قالیچه راه بسیار خوبی برای اضافه کردن نرمی و ظرافت به فضا است. قالیچه که در حمامی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید استفاده شده است دارای طرح‌ها و نقش‌های مدیترانه‌ای است و باعث شده است توجه ما به رنگ عناصر چوبی و رنگ‌های گرم کاشی‌ها جلب شود و از این طریق فضا یکدست و یکپارچه شود. خوبی فرش و قالیچه این است که هر گاه بخواهید می‌توانید آن‌ها را عوض کنید.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:34  توسط اینفو 

یک حمام تمام عیار با طراحی دکوراسیون مناسب!

 

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حولهنیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.

 

 

آیا تا به حال به یک حمام زیبا و جذاب نگاه کرده‌اید و با خود فکر کرده‌اید که این حمام چگونه طراحی شده است که این‌قدر زیبا و خاص به نظر می‌رسد؟ شما تنها نیستید. بسیاری از مالکان هم دوست دارند بدانند چگونه می‌توان به یک حمام زیبا و خاص دست یافت که نه تنها نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند، بلکه به عنوان یکی از اجزای جذاب خانه آن‌ها به حساب می‌آید. ما می‌خواهیم رازهایی را در این مورد با شما در میان بگذاریم. از آن‌جایی که هزینه کلی که باید برای مواد و مصالح یک فضای کوچک مانند حمام کرد خیلی زیاد نیست، بسیار منطقی است که به این فضا نگاهی دوباره کرده و کمی خرج آن کنیم. البته باید بدانیم که در کدام قسمت‌های حمام هزینه کنیم و در کدام قسمت‌ها پول خود را صرفه‌جویی کنیم. در این مطلب نکاتی را به شما می‌گویم که بدون هزینه کردن زیاد، با استفاده از آن‌ها می‌توانید به حمامی زیبا و جذاب دست یابید.

 

 

از یک شیشه دودی در حمام استفاده کنید

 

یکی از چیزهایی که در حمام به آن علاقه دارم استفاده از شیشه‌های دودی در محدوده قسمت دوش گرفتن است. شیشه‌های دودی محدوده فضای دوش گرفتن را به خوبی مشخص می‌کنند و دو فضا را از هم جدا می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین عنصری زیبا به فضا اضافه می‌کنند. قیمت شیشه‌های دودی با شیشه‌های معمولی یکسان است و به همین دلیل هزینه شما را افزایش نمی‌دهد.

 

هم‌چنین توجه کنید که چگونه قرار دادن چراغ‌ها در مقابل آینه به جای قسمت فوقانی آن باعث شده است که نور حمام دوبرابر شود و حس و حال کلی فضا گرم و خوشایند شود.

 

اگر شما به فضای باز علاقه بیش‌تری دارید بهتر است از پنل‌های شیشه‌‌ای شفاف در محدوده دوش گرفتن استفاده کنید. شیشه‌های شفاف کارایی بیش‌تری نسبت به پرده‌ها دارند و حالتی مدرن به حمام شما اضافه می‌کنند. البته در این حالت دیگر دو قسمت حمام از هم جدا نمی‌شوند و به هم دید دارند.

 

حقه‌هایی با استفاده از کاشی‌ها در حمام

 

این‌که دیوارهای حمام را از کف تا سقف کاشی کنیم تاثیر زیادی بر روی حس و حال کلی فضای حمام شما می‌گذارد، فرقی هم نمی‌کند که طراحی کلی شما مدرن باشد یا سنتی ...

 

اما این به معنی اینکه حتما باید این کار را انجام دهید، نیست. به جای این‌که کل دیوارهای حمام را کاشی کنید، یک یا دو دیوار حمام را از کف تا سقف با استفاده از سنگ‌های خاص و دیدنی کامل کنید. این کار باعث می‌شود که فضای شما همچنان زیبا باشد و هم‌چنین مجبور نباشید هزینه زیادی بابت خریدن کاشی‌ها بپردازید.

 

هم‌چنین برای این‌که ظاهر حمام شما یکدست و هماهنگ باقی بماند از همان نوع کاشی‌هایی که در دیوارها استفاده می‌کنید در کف حمام هم استفاده کنید. البته سعی کنید دیوارهای دیگر را به رنگ سفید درآورید تا کاشی‌ها یا سنگ‌های مورد استفاده در حمام شما بدرخشند و به چشم بیایند.

 

اگر قصد دارید تمام دیوارهای حمام را بدون این‌که هزینه چندانی متقبل شوید کاشی کنید، به ویژه این‌که دیوارهای حمام کیفیت خوبی نداشته باشند و از مواد و مصالح خوبی ساخته نشده باشند، به شما کاشی‌های کلاسیک، که شکلی شبیه بلوک‌های آجری دارند، را پیشنهاد می‌کنیم. اما برای این‌که فضای شما خاص‌تر و تماشایی‌تر شود از ملاتی به رنگ تیره استفاده کنید ...

 

یا اگر می‌خواهید حمام شما ظاهری مدرن‌تر داشته باشد از کاشی‌هایی عریض‌تر که دارای فرم ساده‌ای هستند استفاده کنید.

 

قدرت آینه در حمام و سرویس بهداشتی

 

یک آینه بزرگ قدرت فوق‌العاده زیادی دارد. اگر یکی از دیوارها را آینه کنید، هزینه کاشی‌کاری دیوارهای حمام کاهش می‌یابد، مواد و مصالحی که در قسمت‌های دیگر استفاده کرده‌اید در فضا می‌درخشند، و هم‌چنین فضای حمام شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از آینه باعث می‌شود حمام شما شبیه یک فضای شخصی پهناور شود ...
 

 

حتی اگر مساحت خیلی زیادی هم نداشته باشد. سعی کنید آینه را طوری نصب کنید که فضای کل یک دیوار را اشغال کند. توجه کنید که چگونه دیوار این حمام با این‌که فضای کمی در قسمت زیرین آینه باقی مانده است کاشیکاری شده است. در فضای کوچکی مانند حمام توجه به هر سانتی‌متر از فضا مهم است و تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار شما می‌گذارد.
 

 

شلف زیر آینه در حمام و سرویس بهداشتی

 

توجه کنید که در میان تمام وسایل و جزئیات زیبا و قابل توجه، یک شلف زیر آینه کوچک وجود دارد. این شلف زیر آینه شیک و به‌روز است و حالت پیش‌آمده آن باعث می‌شود تا فضای حمام بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. از همه مهم‌تر این‌که این شلف زیر آینه برعکس ظاهرش اصلا قیمت زیادی ندارد.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:32  توسط اینفو 

بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

 

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

 

انتخاب درست کابینت‌های آشپزخانه می‌تواند سهم به‌سزایی در افزایش کارایی و زیبایی آشپزخانه داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد انتخاب درست کابینت و اجزای آن با شما صحبت کنیم.

 

سبک درهای کابینت
در با پنل مرکزی تورفته، مسطح، و یا دوتایی؟ سبک در کابینت شما عامل بسیار مهمی در آشپزخانه است و احتمالا بیش‌ترین هزینه را در آشپزخانه بابت درهای کابینت‌ها باید بکنید، اما انتخاب آن‌ها نباید استرس‌زا باشد. به درهای کابینت مختلفی که در بازار و در سایت‌های اینترنتی وجود دارند خوب نگاه کنید و ببینید که کدام‌یک از آن‌ها با سبک طراحی خانه شما در هماهنگی هستند.
 

 

با استفاده از یک کابینت شیشه‌ای ظرف‌های زیبای خود را به نمایش بگذارید و از این طریق فضای آشپزخانه را پرنورتر و بازتر کنید.
 

 

در آشپزخانه جدید خود فقط از کابینت‌هایی با درهای دوطرفه (بادبزنی) استفاده نکنید. درهایی که رو به پایین باز می‌شوند، درهایی که رو به بالا باز می‌شوند، و کشوهای مخصوص گوشه‌ها می‌توانند کابینت‌های آشپزخانه شما را کاربردی‌تر و زندگی را راحت‌تر کنند.
 

 

اگر به کابینتی با ظاهری کلاسیک علاقه دارید، درهایی که دارای پنل مرکزی توخالی هستند بهترین گزینه‌اند. تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید هماهنگی کابینت‌ها با پیش‌خان، دیواره، و وسایل دیگر آشپزخانه است.

 

با اضافه کردن قفسه‌های دردار در بالای پیش‌خان آشپزخانه به آن ظاهری کلاسیک بدهید. اگر درِ این قفسه‌ها شیشه‌ای باشد می‌توانید ظرف‌های زیبا خود را در آن‌ها به نمایش بگذارید.
 

 

قفسه‌های باز بیش‌تر با طراحی خانه‌های مدرن هماهنگی دارند.
 

 

استفاده از مواد و مصالح دوست‌دار محیط زیست دیگر مانند گذشته دور از دسترس نیست. این نوع کابینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید براساس سبک طراحی خانه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
 

 

نمی‌توانید بین دو سبک مختلف انتخاب کنید؟ ترکیب دو سبک مختلف کابینت نیز می‌تواند ایده‌ای جذاب و کاربردی باشد.
 

 

سبک یراق آلات

 

وقتی کابینت مورد نظر خود را انتخاب کردید، وظیفه دیگری به عهده شماست: انتخاب یراق آلات. حتی اگر چنین کابینت ساده‌ای با پنل مرکزی توخالی انتخاب کرده‌اید، انتخاب دستگیره کشوها می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر کابینت داشته باشد.
 

 

کابینت‌های مسطح با آشپزخانه‌های مدرن هماهنگی بسیار خوبی دارند. فقط در انتخاب دستگیره این نوع کابینت‌ها دقت کنید. دستگیره‌های ساده و معاصر مناسب این نوع کابینت‌ها هستند.
 

 

کابینت‌هایی که دارای پنل‌های برجسته هستند مناسب آشپزخانه‌های کلاسیک هستند. برای تکمیل این نوع کابینت‌ها از دستگیره‌های آنتیک و کلاسیک استفاده کنید.
 

 

رنگ‌ها و سطح‌ها

 

کابینت‌های رنگی دوباره مد شده‌اند. برای ایجاد جلوه‌ای زیبا و متفاوت در آشپزخانه از پالت رنگی زیبا و مناسبی استفاده کنید.

 

لکه‌ها و برجستگی‌های روی چوب می‌توانند به آشپزخانه شما رنگ اضافه کنند. این لکه‌ها و برجستگی‌ها می‌توانند ظاهر آشپزخانه شما را به کلی تغییر دهند.

 

به رنگ علاقه دارید اما نگران حفظ و نگهداری کابینت‌ها هستید؟ در این  مواقع کابینت‌ها را به رنگی گرم و روشن درآورید تا ترک‌های روی کابینت پوشانده شود.
 

 

گاهی در بازسازی آشپزخانه نیازی به تعویض یخچال یا اجاق گاز نیست، بلکه می‌توان با تغییر رنگ کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه را به کلی بهبود بخشید.

 

 

گچ‌بری و قرنیز

 

اضافه کردن گچ‌بری و قرنیز راهی ساده برای تغییر ظاهر آشپزخانه و کابینت‌های آن است. فقط پیش از انجام این کار با یک طراح مشورت کنید تا نوعی از گچ‌بری را انتخاب کنید که با سبک طراحی آشپزخانه شما سازگار باشد.
 

 

اضافه کردن تزئینات به کابینت‌ها کار متداولی نیست، اما می‌تواند تاثیر زیادی روی ظاهر آشپزخانه شما بگذارد.
 

خواه مشغول ساخت یک آشپزخانه جدید هستید یا می‌خواهید آشپزخانه فعلی خود را بازسازی کنید، حتما باید ابزارهای کاربردی و اکسسوری ها را در ذهن داشته باشید. ابزارهای کاربردی مناسب استفاده از آشپزخانه را برای هر فردی راحت و آسان می‌کند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:31  توسط اینفو 

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

روانشناسی صنعتی یا ارگونومی ادراکی شاخه ای از دانش ارگونومی است که اهمیت هر رنگ و کاربرد آن در محیط را بر کاهش یا افزایش ادراکات افراد مورد بررسی قرار می دهد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

نارنجی، رنگی صمیمی و گرم است و استفاده از آن به مقدار کم در محیط می تواند باعث رفع خستگی در افراد شود .این رنگ اشتها و دستگاه هاضمه را تحریک می کند و برای فضاهای مانندآشپزخانه و رستوران بسیار مناسب است. اما استفاده ی زیاد از آن در محیط حس بی قراری را در افراد به وجود می آورد پس باید آن را به طور متعادل در فضا به کار بگیریم.

 

رنگ سبز در دکوراسیون منزل

سبز، آرامش و سکون در افراد را به وجود می آورد. اضطراب را دور می کند و موجب رفع تنش و گرفتگی های عضلانی در افراد می شود. در نتیجه بیشتر در بیمارستان ها، اتاق های جراحی و حتی در مکان های آموزشی شاهد این رنگ هستیم . البته بهتر است در محیط های کاری و فضاهایی مثل اتاق کار به مقدار زیاد استفاده نشود، زیرا این فضاها نیازمند هوشیاری، نشاط و آرامش هستند. و برای فضای داخلی منزل، رنگ سبز برای اتاق خواب ها مناسب اند.

 

رنگ زرد در دکوراسیون منزل

استفاده ی کم از رنگ زرد، نشاط و شادی در افراد به وجود می آورد و تمرکز را تقویت می کند. اما استفاده ی زیاد از آن ایجاد خستگی و ترس می کند. در نتیجه بهتر است رنگ های ملایم تر و روشن تر نارنجی را به کار بگیرید، مانند زرد هلویی که برای رستوران ها مناسب است.

 

رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

این رنگ با ایجاد احساس هیجان در افراد، فعالیت امواج مغزی را تحریک کرده، ضربان قلب را زیاد و ناآرامی وبی قراری ایجاد می کند. اما به کار بردن مشتقات معتدل تر این رنگ مانند سرخابی و صورتی گرم، باعث آرامش عضلات و رفع رفتگی و خستگی در افراد می شود. حتی به کارگیری رنگ قرمز به صورت نقطه ای و یا به مقدار محدود در محیط خستگی افراد را از بین می برد.

 

رنگ آبی در دکوراسیون منزل

این رنگ ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و باعث آرامش، قدرت و سلامتی در افراد می شود. استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب ها، به خصوص اتاق کودک و مطب های پزشکان بسیار مناسب است.

 

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

این رنگ هیجان رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی را با هم دارد. بنفش نمادی از عرفان و حالات معنوی است و به طور کلی طیف هایی از این رنگ، اثری آرام کننده روی قلب دارد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:30  توسط اینفو 

بافت هایی که در طراحی دکوراسیون خانه شما می درخشند!

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

طراحی داخلی فقط به این معنی نیست که بتوانید مبلمان ها و رنگ ها را در کنار هم بچینید و به یک ترکیب موفق برسید، عوامل خیلی زیادی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار هستند و باید به آن ها نیز توجه کنید، در آن صورت است که می توانید به یک دکوراسیون خوب و عالی دست پیدا کنید. در واقع این مسائل هستند که طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه را ارزشمندتر و زنده تر می کنند. یکی از این عوامل بافت در طراحی دکوراسیون داخلی است.

بافت چیست؟ 

قبل از این که بخواهیم به بررسی بافت در طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم، باید بافت ها را بیشتر بشناسیم. همان طور که می دانید هر شی و وسیله ای دارای ظاهری خاص است و بافت به جنسی که اشیا از آن ساخته شده اند مربوط است و چگونگی رویه سطح را از لحاظ نرمی، صیقلی بودن و زبری بیان می کند. 

 

آشنایی با انواع بافت

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم بافت ها به دو دسته تقسیم می شوند: 

  • بافت های بصری 
  • بافت های لامسه ای 

که در ادامه به بررسی هر کدام از انواع این بافت ها می پردازیم. 

 

بافت های بصری 

بافت های بصری در واقع بافت هایی هستتند که سطوح را از لحاظ چشمی و دیداری از هم متمایز می کند، این نوع بافت ها معمولا به صورت دو بعدی هستند. منظور از دو بعدی بودن این طرح ها این است که آن ها معمولا نقاشی می شوند. این نوع بافت ها معمولا در تابلوهای نقاشی و آثار هنری دیده می شوند، البته تکنیک های اجرای آن ها ممکن است متفاوت باش. به طور مثال در یک تابلو نقاشی ممکن است شما سطوحی را ببینید که برخی از آن ها راه راه هستند و برخی دیگر به صورت دایره های توپر و تو خالی وجود دارند، حالا ممکن است؛ این سطوح با ضربه های قلمو به وجود آمده باشند و یا با کشیدن و نقاشی. 

 

بافت های لامسه ای 

بافت های لامسه ای، بافت هایی هستند که کاملا می توان تفاوت آن ها را با دیگر سطوح لمس و حس کرد. این بافت ها معمولا دارای سطوحی برجسته هستند. به طر مثال پارچه های مختلف مانند حریر، ابریشم و مخمل هر کدام دارای سطحی متفاوت هستند که در صورت لمس می توان آن ها را درک کرد.

 

بافت در طراحی دکوراسیون داخلی 

شاید باورش کمی سخت باشد اما بافت ها درطراحی دکوراسیون داخلی نقش خیلی مهمی دارند. وجود آن ها دکوراسیون داخلی خانه را از خامی و یک نواختی نجات می دهد. به آن عمق و بُعد می بخشد و باعث می شود هر وسیله ای حالت زنده تری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه باشد. بافت ها حتی در تجربه های شما از فضا نیز تاثیر گذار اند، به طور مثال اگر وارد فضایی شوید که سطوح آن بافتی نرم و لطیف داشته باشید مایل هستید که آن را دوباره تجربه کنید، اگر هم فضایی که تجربه کرده اید سطوح سخت و سفت داشته باشند شاید دیگر زیاد تمایل به تجربه دوباره آن نداشته باشید. 

 

بررسی حضور بافت ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

بگذارید کمی حضور بافت ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی کنیم. برای این کار تعدادی از عکس های دکوراسیون خانه های ایرانی را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. 

 

۱. تعدد بافت در طراحی دکوراسیون داخلی 

عکسی که در بالا می بینید نمونه ای از یک دکوراسیون است که درآن شاهد تعدد بافت ها هستیم. اما این بافت ها در واقع یک دیگر را تکمیل کرده اند. در این دکوراسیون می توانید حضور انواع پارچه ها، انواع رنگ ها و حتی طرح ها را ببینید. لزومی ندارد که طرح های یا همان بافت های بصری حتما نقاشی شوند، گاهی با متفاوت قرار دادن مواد و مصالح در کنار هم می توان به این امر مهم دست یافت، اگر می پرسید که دقیقا منظورمان چیست، پیشنهاد می کنم که میز چوبی و سطح روی آن را دوباره بررسی کنید. 

 

۲. بافت هایی با مقیاس بزرگ در دکوراسیون داخلی خانه

وقتی با فضاهای بزرگی روبرو هستید که نمی دانید باید با آن ها چه کار کنید بهتر است از بافت ها کمک بگیرید. به طور مثال در عکس بالا می بینید که یک دیوار بزرگ کاملا با سنگ ها آنتیک و تزئینی پوشیده شده اند. اگر این دیوار با کاغذ دیواری و یا حتی پوشیده می شد شاید نمی توانست تاثیر گذاری الانش را داشته باشد. این بافت سنگ های آنتیک است که این فضا را از یکنواختی زیاد نجات داده است و شاید اگر پس و پیش بودن این سنگ ها وجود نداشت، نورپردازی فضا نیز به این زیبایی از آب در نمی آمد. 

 

۳. بافت های همرنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

اگر شما طراح باهوشی باشید می توانید بافت ها را به طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورید، اما آن ها را در دل خود دکوراسیون حل کنید به صورتی که تشخیص آن ها سخت باشد. یکی از کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید، این است که همه بافت ها را به یک در بیاورید. درست مثل عکی بالا. در این عکس بافت های زیادی وجود دارد اما همرنگ بودن آن ها تشخیص این مساله را کمی سخت کرده است. 

 

۴. توجه به مقیاس بافت ها در طراحی دکوراسیون داخلی 

اندازه و مقیاس بافت ها نیز می تواند بسیار در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار باشند، فرقی نمی کند که این بافت ها بصری هستند و یا لامسه ای، مهم وجود آن ها است. به طور مثال در عکس بالا مقیاس به نسبت بزرگ پارچه های رومبلی باعث شده است تا مبلمان ها بیشتر از هر چیز دیگری در این فضا به چشم بیایند. 

 

۵. ترکیب بافت های بصری و لامسه ای در طراحی دکوراسیون داخلی 

اگر به تاثیر گذاری بافت ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه معتقد هستید؛ می توانید از ترکیب هر دو نوع بافت در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:29  توسط اینفو 

صفحات کورین انتخابی مدرن برای سطح روی کانتر

 

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

سالید سرفیس معجزه علم نام گرفته است چون در حقیقت رزینی پلیمری است که در اثر ترکیب با فیلری چون RTH به ماده ای تحت عنوان سالید سرفیس بدل می شود و همه ویژگی های آن متاثر از همین مسئله است که محصول نهایی شباهت بسیار به سنگ دارد و قطعات مختلف آن بدون درز در کنار هم قرار می گیرند، زیرا در عملیاتی که هنگام چسباندن آن انجام می شود، همان اتفاقی رخ می دهد که در فرایند تولید محصول رخ می دهد؛ بنابراین سالید سرفیس را می توان سنگی پلیمری، برشمرد که ضمن داشتن همه قابلیت های سنگ می تواند در قطعات بسیار بزرگ و با میزان انعطاف و خمیدگی مورد نظر و دلخواه تولید شود. 

 

سالید سرفیس خصوصیات قابل توجهی، به خصوص برای استفاده در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها دارد و جالب اینجا است که در کنار همه ویژگی های مفیدی که دارد، این ماده به سختی سنگ است و به زیبایی آن، اما با این تفاوت که سنگی است در رنگ های بسیار متنوع، بنابراین دست افراد برای انتخاب کاملا باز است.  

 

می‌توان قطعات سالید سرفیس را در کنار هم قرار داد و چنان به هم چسباند که هیچ درزی نداشته باشد و حتی تا کیلومترها کاملا یک پارچه شود؛ هر نوع انعطاف و پیچ و خمی را به کمک پلی استون می توان ایجاد کرد. بنابراین به هیچ عنوان دست طراح را در ارائه طرح های زیبا برای کاربردهای مختلف به ویژه رستوران ها، فست فودها، سرویس های بهداشتی، حمام و... نمی بندد و شاید حتی به طراح برای طرح های متنوع تر و متفاوت تر ایده هم بدهد. انعطاف قابل توجه سالید سرفیس یکی از مزیت های به خصوص و منحصر به فرد این مصالح ساختمانی است، یعنی مثل پلاستیک می‌توان آن را به هر شکلی درآورد. هر سطحی را می‌توان با هر نوع قوسی به کمک این ماده پوشاند.

 

ورق های سالید سرفیس در تولید کارهای تزیینی هم کاربرد گسترده ای دارد. از این ورق ها می توان انواع ظروف تزئینی، لوستر، آباژور و حتی میز و صندلی و مبلمان تولید کرد.

 

سالید سرفیس لااقل ۱۵سال عمر مفید دارد و پس از این مدت نیز تغییر رنگش در اثر تماس با مواد غذایی رنگی یا خراشیدگی ها و خوردگی ها و ترک های احتمالی اش با یک سمباده ساده از بین می رود و دوباره به شکل اول برمی گردد. جالب این که حتی پس از شکستن بخشی از آن، با تعمیر دوباره‌اش، می‌توان مجددا از آن استفاده کرد. آخرین مرحله برای این ماده این است که می توان از بازمانده های آن برای کاربری دیگری بهره گرفت! در کنار همه این ویژگی های سازه ای، کاملا آنتی‌باکتریال است، چون خلل و فرج و درزی ندارد که میکروب‌ها بتوانند در آن نفوذ کنند، بنابراین به سادگی تمیز می‌شود. این ماده جادویی در مقابل لکه و جرم نیز مقاوم است و در این موارد در مقایسه با سنگ، که شباهت بسیاری به آن دارد، وزن چندانی ندارد.

 

 از سالید سرفیس، در ساخت وان حمام، روشویی، توالت، پوشش سطوح مختلفی چون میز، کابینت آشپزخانه و... استفاده می‌شود همچنین به علت آنتی‌باکتریال بودن، در اماکن عمومی از جمله فرودگاه‌ها، رستوران‌ها و... می‌تواند انتخابی مناسب تلقی شود.  این ماده بیش از ۳۰ سال است که در کشورهای پیشرفته در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

به گفته کارشناسان گروه بازرگانی ایران سبز از عمده دلایلی که استفاده از این صفحات را مقرون به صرفه می کند:

 

·         قابلیت ترمیم به جای تعویض 

 

·         قابلیت استفاده درهرکاری با عمر مفید طولانی

 

·         تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرم بر مترمربع

 

·         سهولت در نگهداری و نظافت

 

·         پولیش پذیری و قابلیت پرداخت بسیار عالی

 

·         امکان طراحی فرم های زیبا و منحصر به فرد

 

·          ظاهر زیبا و با دوام

 

·         تنوع رنگ بالا

 

·         مقاومت در برابر ضربه و حرارت تا دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت و غیرقابل اشتعال

 

·         یک پارچه و بدون درز در اتصالات

 

·         ضد آب

 

·         ضد لک

 

·         مقاومت در برابر مواد اسیدی و شیمیایی

 

را می توان نام برد.

 

صفحات اکریلیک در آزمایشگاه ها 

 

در آزمایشگاه ها استفاده از مواد با دوام، ضد خراش و ضد زنگ، با خاصیت آنتی باکتریال و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ضروری است. سالید سرفیس به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند ماده مناسبی برای این مورد باشد.

 

صفحات اکریلیک در آرایشگاه ها

 

سالید سرفیس به دلیل مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی موجود در رنگ مو و لاک ناخن و سایر مواد مورد استفاده در آرایشگاه ها، بهترین گزینه برای استفاده در این مکان ها می باشد. این گونه مواد روی سطح صفحات سالید لک ایجاد         نمی کنند و به راحتی تمیز می شوند.

 

صفحات و ورق های کورین

 

کورین اولین نام (برند) سنگ مصنوعی  solid surface می باشد که درامریکا به وسیله کارخانه دوپونت تولید شده بود و به همین دلیل به سنگ مصنوعی کورین معروف شده است. 

 

مصارف صفحات کورین 

 

در محیط های بهداشتی و آزمایشگاهی
در آشپزخانه به عنوان رویه کابینت ،سینک ظرفشویی، میزنهار خوری و صبحانه خوری
دیوار های کاذب، حمام و توالت 
در جواهرفروشی ها ، گل فروشی ها، بانک ها ، هتل ها، فروشگاه ها، سرویس های بهداشتی عمومی
و مورد استفاده در تمامی طراحی های دکوراسیون مدرن و کلاسیک

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:27  توسط اینفو 

مصالح جدید دکوراسیون داخلی برای خاص پسندها!

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

هرچه مصالحی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، خاص تر و غیر معمولی تر باشند، فضا می تواند شخصی تر باشد. مواد و مصالح خاص نه تنها جذاب هستند، بلکه می توانند شخصیت و سلیقه ی فرد صاحب خانه را به نمایش بگذارند.

رزین بافته شده

این این پنل دیواری سه بعدی بافته شده در رنگ های بسیاری موجود است. این نوع متریال ابتدا در پروژه های تجاری دیده می شد، اما اکنون در فضاهای مسکونی نیز محبوب شده است.

پنل گچی سه بعدی

این پنل های گچی تقویت شده با فایبرگلاس به صورت تایل تولید شده و به لایه ی زیرین شان پیچ می شوند. درز ها توسط یک فرد ماهر دوغاب ریزی و سنباده زده می شود تا سطحی یکپارچه به دست آید.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی یک گرمای لمس کردنی دلنشین دارد و در سه رنگ مختلف موجود است: طبیعی، شکلاتی (مانند تصویر) و سیاهاز آن جایی که این نوع چرم یک محصول لاستیکی است، مراقبت از آن آسان و برای کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب می باشد.

فولاد ضد زنگ (استیل)

فولاد ضد زنگ قابلیت های حیرت انگیزی دارد و می تواند در فضاهای مختلف مثل دکوراسیون مدرن یا محیط های گرم و خودمانی به کار رود.
امروزه استیل دیگر فقط به عنوان یک ورق فلزی به کار نمی رود. در کاربری های جدید آن قطعات فولادی مانند زره زنجیری یا بافته شده درون صفحات به کار می روند.
این تصویر یک صفحه ی بافته شده ی عمودی از استیل بافته شده را نشان می دهد که با نورپردازی LED در شب برجسته می شود.

پارچه ی توری استیل، قابلیت نرمی فلز را به نمایش می گذارد.

در اینجا ورقه ی فلزی طراحی شده و با برش لیزری سوراخ شده است.

شیشه لمینت

شیشه لمینت از محصولات مسطح متنوع تشکیل شده که بین دو ورقه شیشه ساندویچ شده اند؛ این محصول یک ظاهر فشرده و قیمتی دارد.
شیشه ی رنگی نیز برای استفاده در شیشه لمینت بسیار زیبا عمل خواهد کرد. آینه می تواند به عنوان پس زمینه ی مات و انعکاسی در درب کمد لباس استفاده شود. شما هم چنین می توانید در این محصول شیشه ی مات، شیشه ی استارفیر یا زرکوبی های پارچه ای مختلف به کار ببرید.

 

رزین لمینت

رزین لمینت اغلب برای صفحه ی درون قاب درب کابینت یا شید آباژور استفاده می شود، ولی می تواند در مقیاس های بزرگ تر نیز به کار رود. ترکیب ماهرانه ی رزین لمینت در این تصویر به فضای کار ویژگی آرامش بخش اتاق چای ژاپنی ها را داده است.

در اینجا کاربرد فوق العاده ی دیگری از رزین لمینت را در دیوار راه پله می بینید. این متریال نقش دار، نور را فیلتر کرده، حریم ایجاد می کند و فضا را اندکی رمزآلود می نماید. ما قبلا بتن شفاف که متریالی جدید با همین ویژگی ها است را به شما معرفی کرده ایم.

لمینت اروپایی

کابینت منحنی این حمام یک نمای لمینتی فوق فشرده دارد. ایتالیایی ها از دهه ی ۱۹۵۰ استاد لمینت بوده اند. لمینت های امروزی از چوب های مصنوعی بافت دار تقلید کرده، ظاهری سه بعدی دارند و در طیف وسیعی از رنگ ها و سطوح متالیک تولید می شوند.

کانتر های شیشه ای بافت دار

این نوع شیشه به عنوان یک ماده ی کاربردی برای روی کانتر تولید شده است. لایه های لمینت شده ی شیشه می توانند تا ضخامت ۱۰ سانتی متر با طیف وسیعی از بافت ها برای لایه ی زیرین ساخته شوند. بافت لایه ی زیرین یک اثر بصری زیبا خلق کرده و خراش های سطح را مخفی می کند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:24  توسط اینفو 

پارکت، کفپوش هایی با حس آشنا در دکوراسیون داخلی

 

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

پارکت به دلیل جزئیاتی که دارد می‌تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل اضافه کند. طرح‌های متنوعی، از سنتی و آجرمانند تا طرح‌های جناقی و زیگزاگ، برای پارکت وجود دارد.

 

تاریخچه پارکت

 

در اصل پارکت به فرانسه و سال ۱۶۸۴ برمی‌گردد. در آن زمان پارکت از قطعات مستحکم چوب ساخته می‌شد، به شکل‌های مستطیل، مثلث، و لوزی روی سطح مورد نظر قرار می‌گرفت، و سپس به کف خانه با میخ متصل می‌شد. این نوع کفپوش‌ها بین طبقه مرفه بسیار محبوب شد. امروزه این طرح زیبا می‌تواند به خانه‌های مدرن و سنتی جلوه تاریخی بدهد.

 

ریشه واژه پارکت

 

واژه «parquetry» به معنی کفپوش‌های چوبی است. امروزه پارکت واژه‌ای است که در مورد هر نوع کفپوش چوبی طرح‌دار به کار می رود.

 

انتخاب چوب پارکت

 

هنگام خرید پارکت انتخاب نوع چوب آن به همان اندازه طرح آن دارای اهمیت است.
آیا چوب مورد نظر بومی است یا از خارج وارد شده است؟
آیا این چوب خالص است یا بر روی آن فرایندهای شیمیایی انجام شده است؟
ضخامت و طول چوب چقدر است؟
آیا این چوب در برابر رفت‌وآمد زیاد مقاوم است؟
سطح چوب براق، نیمه مات، و یا مات است؟
آگاهی از نوع چوب و سطح آن قبل از انتخاب طرح بسیار مهم است. هنگام انتخاب کفپوش مهم‌ترین موضوع سطح رویی آن است. هر چیز دیگر مربوط به سلایق شخصی شما خواهد بود. اگر بدانید که می‌توانید پارکت مورد نظر را ترمیم کنید یا سطح رویی آن را عوض کنید، مطمئنا راحت‌تر آن را خریداری می‌کنید.

 

در عکس بالا طرح آجرمانند این پارکت سریعا به ما می‌گوید که معماری این خانه متعلق به قرن ۲۱ است.

 

استفاده از چوب چندلایه در پارکت

 

اگر تصمیم به استفاده از چوب چندلایه گرفته‌اید چند نکته را باید به یاد داشته باشید. ضخامت کف شما می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر باشد. از آن‌جایی که سطح بیرونی چوب طبیعی است باید ضخیم باشد. وقتی سطح رویی ضخیم‌تر از ۶ میلی‌متر است ترمیم آن سخت خواهد بود. پس سعی کنید سطح بیرونی کفپوش‌های شما ضخامتی بین ۲ تا ۶ میلی‌متر داشته باشد.
لایه‌های زیرین سطح رویی نیز مهم هستند. لایه‌های زیرین می‌توانند ۳ تا ۱۲ لایه باشند و هر چه تعداد این لایه‌ها بیش‌تر باشد دوام و ماندگاری پارکت شما بیش‌تر خواهد شد.
در عکس بالا پارکت‌های این خانه که طراحی آن الهام گرفته از معماری اسکاندیناوی است دارای طرح‌های لوزی شکل است که به شیوه‌ای معاصر اجرا شده‌اند.

 

استفاده از پارکت های پنلی

 

اگر چوب خالص را به صورت قالبی یا پنلی انتخاب کرده‌اید، بهتر است به دنبال شرکتی بگردید که در نصب آن‌ها تخصص دارد.
پارکت‌های پنلی مستطیل‌هایی هستند که طرح‌های آن‌ها از پیش تعیین شده است. 
پارکت‌های قالبی تکه‌های منفردی هستند که به طول و عرض دلخواه بریده می‌شوند.
در هر دو تکنیک، هر پنل یا قالب منفرد به یک تخته سه‌لایی با چسب یا میخ متصل می‌شود. بعد از این مرحله سطح مورد نظر شما بر روی این پنل‌ها یا قالب‌ها اعمال می‌شود.

در عکس بالا، در در خانه ای با چیدمان سنتی، از کفپوش‌های چوبی استفاده شده است تا چوب‌های تیره رنگ موجود در دیوارها تلطیف شوند.

 

سطح نهایی پارکت‌ چوبی

 

سطح نهایی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. محصولاتی که دارای یک پوسته براق خارجی هستند بسیار مناسب فضاهایی با رفت‌وآمد زیاد هستند. سطوح جلاداده شده پلی‌اورتان در حالت‌های مات، براق، و پرداخت‌شده بسیار رایج هستند. سطوحی روغنی بافت چوب را شبیه یک چوب طبیعی می‌کنند.
اگر پارکت شما از چوب خالص ساخته شده است پیش از درزگیری حداقل ۳۶ ساعت صبر کنید تا چسب آن کاملا خشک شود.
پارکتی که در این عکس بالا می‌بینید دارای طرح زیگزاگ است و طرح آن بسیار ساده اما تاثیرگذار است.

 

نصب پارکت چوبی

 

چسب‌هایی که برای چسباندن پارکت‌ها استفاده می‌شوند دارای کیفیت‌های مختلفی هستند، بنابراین در این کار بهتر است با نصاب خود مشورت کنید. اگر پارکت شما مستقیما به سطح بتنی چسبانده می‌شود، بهتر است دو لایه اپوکسی را بین سطح بتنی و سطح پارکت قرار دهید تا رطوبت نتواند وارد آن شود.
هم پارکت‌های پنلی و هم پارکت‌های قالبی باید ۷۲ ساعت قبل از نصب در محل نصب قرار بگیرند تا به دمای محیط عادت کنند.
در عکس بالا، این پارکت با تنالیته‌های رنگی از چوب درخت گردوی برزیلی ساخته شده است و دارای طرح جناقی است.

 

 

طرح کلی پارکت 

وقتی طرح پارکت شما پیچیده است، مهم‌ترین نکته این است که سعی کنید قطعات پارکت را با دیوار موازی نگه دارید.
در این عکس، راه‌پله نقطه کانونی اتاق است، بنابراین قطعات پارکت باید با راه‌پله موازی باشند تا دیوارها. برای انجام بهتر این کار یک حاشیه باریک پیرامون کف نصب شده است.
در عکس بالا، استفاده از این پارکت براق و درخشان، انتخاب هوشمندانه‌ای برای قسمت ورودی است چراکه رفت‌ و آمد در این قسمت بسیار زیاد است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:24  توسط اینفو 

کف پوش چرمی برای فضاهای لوکس!

 

 

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

 

کفپوش های چرم طبیعی، با روش منحصر به فرد خود اعلام می کنند که یک کفپوش مدرن و فاخر چگونه می تواند باشد؛ مقاوم، بدیع و زیبا. 
صفت مشخصه کفپوش های چرمی، سبک خوشایند، لوکس و لطیف آن است. به ندرت می توان در یک محیط، چنین پدیده ای از ترکیب سادگی طبیعت و مد را ارایه نمود.

 

کفپوش چرمی، یک کفپوش متمایز است و برای خلق یک تجربه منحصر بفرد و زیبا بر طرح ها و بافت های طبیعی تاکید می کند که نتیجه آن محصولی خیره کننده و لوکس، در عین حفظ سادگی و زیبایی ستودنی طبیعت است.

 

چه چیزی کفپوش های چرمی را از سایر کفپوش ها متمایز می کند؟

 

۱- کفپوش چرمی و سازگاری با محیط زیست

 

تولید کفپوش چرمی از چرم بازیافت شده، یک راه حل طبیعی است تا از قابل برگشت بودن آن به چرخه محیط زیست مطمئن شویم. در غیر این صورت کفپوش چرمی تنها یک کفپوش استثنایی و با شکوه بود که مانند سایر محصولات برای ساخت و تولید آن منابع طبیعی به هدر می روند.

 

۲-کفپوش چرمی و داشتن زندگی سالم

 

کفپوش چرمی به شما کمک می کند تا در فضایی عاری از مواد تولید کننده گازهای مضر گلخانه ای و گاز فرمالدئید که در اغلب فضا ها وجود دارد، زندگی کنید و محیط سالم تری داشته باشید.

 

 

 

۳-سیستم نصب منحصر به فرد

 

سیستم نصب unclick منحصر به فرد که توسط شرکت کفپوش های چرمی Torlysme  ابداع شده است، بدون نیاز به هرگونه چسب و یا مواد شیمیایی دیگر به سادگی، تنها با یک کلیک کفپوش چرمی را نصب میکند. به دلیل قرار گرفتن سیستم نصب unclick در لایه مرکزی کفپوش، کفپوش های چرمی Torlysme  به طور قابل ملاحظه ای در مقابل کشش و باز شدن مقاوم و با دوام هستند. فرآیند سیستم نصب unclick برگشت پذیر است یعنی چنانچه قصد تعویض و یا آراستن مجدد محیط خود را دارید به راحتی می توانید کف پوش را باز کنید و آن را در جای دیگر مجدد نصب کنید. این جابه جایی تنها توسط متخصصین قابل انجام می باشد.

 

۴- کفپوش چرمی و اعتماد و اسودگی خیال

 

اگر این سوال مطرح شود که چرا باید بر روی کفپوش سرمایه گذاری کنیم؟
یک پاسخ وجود دارد: زیبایی الهام بخش و ذهن آرام.
اگر از شرکت های تولید کننده معتبر استفاده کنید، کفپوش های چرمی با زیبایی شروع می شود و برای همیشه زیبا می ماند، زیرا شرکت های معتبری مانند Torlysme خرید مشتریان خود را نیز پشتیبانی می کند و هدف اصلی آن ایجاد تجربه یک خرید منحصر بفرد و لذت بخش است.

 

آیا می توان کفپوش چرمی را در هر مکانی استفاده کرد؟

 

کفپوش چرمی برای نصب در مناطق مختلف طراحی شده است. وجود یک لایه چوب پنبه (Cork) در لایه زیرین آن، به میزان قابل توجهی در کاهش صدا موثر بوده و آن را به کفپوشی محبوب برای فضاهای آرامش بخش خانگی و یا اداری مانند اتاق کارهای خانگی، اتاق مدیران و اتاق خواب تبدیل کرده است.

 

چگونه می توان از کفپوش های چرمی نگهداری کرد؟

 

نگران نباشید! با نگهداری آسان از کف پوش های چرمی خود لذت ببرید و آرامش را احساس کنید.
برای نظافت و نگهداری از کفپوش های چرمی نکات زیر را رعایت و حداقل یک یا ۲ بار طی هفته به روش زیر آن ها را نظافت کنید:

 

- استفاده از فرچه های گردگیری یا جاروبرقی برای از بین بردن گرد و خاک

 

- استفاده از شوینده های استاندارد ( هرگز از تی های مرطوب ، شوینده ها با خاصیت قلیایی و اسیدی بالا و شوینده های نامعتبر استفاده نکنید)

 

- استفاده از از لایه های محافظ برای پایه مبلمان

 

- استفاده از پادری برای ورودی ها جهت جذب کثیفی و گرد و خاک

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:22  توسط اینفو 

آجر و کاربرد آن در معماری و طراحی داخلی ساختمان

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

شاید هیچ متریالی مثل آجر نتواند زمین و رنگ و بوی خاک را برای ما زنده و حاضر سازد. آجر تنها مصالحی است که در هر گوشه ی معماری سنتی ما دیده می شود و در هر مکان به فراخور موقعیت و کاربری، شکلی نو به خود گرفته است. حضور گرم آجر در معماری و طراحی داخلی نه تنها رنگ نباخته است، بلکه در شکل و قالب های متنوع تری رخ نمایی می کند.

آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است و قدیمی ترین مصالح ساخته ی دست بشر به شمار می آید. مصرف آجر به عنوان مصالح ساختمانی در ایران سابقه باستانی دارد. آجرهای رسی اولین و فراوان ترین آنها می باشد و قدمتی چند هزار ساله دارد.
نمونه های زیبا و با عظمت کاربرد آجر در معماری ایران باستان نماینده ی پیشرفت درخشان ایرانیان در تولید و مهندسی کاربرد این مصالح است. در این میان می توان از زیگورات چغازنبیل، ایوان مدائن، مسجد جامع اصفهان و یزد و رباط شرف (موزه ی آجر کاری ایران) نام برد.

ابعاد آجر به گونه ای است که به راحتی در یکدیگر قفل و بست شده، این خاصیت کیفیت های مهندسی بیشماری از جمله در محل اتصال دو دیوار به یکدیگر به وجود می آورد. این ویژگی ها باعث شده که این مصالح به منظور اجرای دهانه های وسیع به صورت قوس، طاق و گنبد که از زمان قبل از ساسانیان در ایران رواج داشته است، کارایی منحصر به فردی داشته باشد.
همانطور که ذکر شد آجر امروزه نیز محبوبیت خود را از دست نداده است.

خواص آجر باعث شده که به عنوان مصالح پر کننده ی دیوار، سقف و ... پرمصرف ترین مصالح باشد. زیبایی آجر و الگوی حاصل از آجر چینی باعث شده است که به صورت نما در داخل و خارج بنا مورد استفاده قرار گیرد و هویت خاصی به ساختمان ببخشد.

انواع آجر

آجر فشاری

این نوع آجر معمولا در سفت کاری و زیرکاری ساختمان به کار می رود و به روش دستی تهیه می شود (آجر گری). این نوع آجر برای کلیه کارهای ساختمانی مانند گره‌چینی، طاق ضربی، دیوارهای حمال و تیغه چینی مناسب است.

 

آجر سفالی

این دسته از آجرها از نظر ساخت، شکل، رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه می شوند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان استفاده می شوند. به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی، به منظور چسبندگی مناسب با ملات، انواع سوراخ دار آنها را مورد استفاده قرار می دهند. از دیگر خواص آنها سبکی است که باعث بالا رفتن سرعت اجرا می شود.

آجر قزاقی

درباره ی نام آن گفته شده است که روسها پیش از جنگ جهانی اول در ایران قزاقخانه ها را با این نوع آجر می ساختند. رنگ این آجر معمولا سفید است و در نماسازی کاربرد دارد.

 

آجر های قدیمی

این نوع آجرها در قطعات بزرگ تولید می شده اند و علی رغم تهیه به روش دستی از کیفیت مناسبی برخوردار بوده اند.

آجر نظامی: به اندازه ی چهار آجر معمولی ۵*۵۰*۵۰ در کف سالن های سرباز خانه ها در گذشته استفاده می شده است.
آجر ختایی: با ابعاد ۵*۲۵*۲۵ در ساختمان های قدیمی در فرش کف حیاط و ...
آجر تخت (چهارگوش ایرانی): بزرگتر از آجر نظامی است که بطور عمده برای فرش کردن کف بکار برده شده است.
آجر شکری: یا آب انباری که در برابر رطوبت مقاوم است و در کار چیدن منبع آب انبار از آن استفاده می‌کردند.

آجر لعابی

آجر لعابی و هنر لعاب کاری از دیرباز در معماری ایرانی متداول بوده است. از مزایای لعاب افزایش مقاومت در برابر عوامل فرسایشی و هوازدگی است، بافت صاف وصیقلی آن مانع از نفوذ آب به درون آجر میشود و در برابر عوامل شیمیایی پایدارتر می شود.

زمان لعاب کاری آجرها معمولا در انتهای مرحله ی خشک کردن می باشد و بدین صورت است که پوششی از یک ترکیب مواد معدنی روی یک یا چند سطح آجر پاشیده می شود. لعاب حل می شود و در یک دمای مشخص در آجر نفوذ می کند. پس از پختن، حاصل کار یک پوشش صیقلی است. انتخاب مواد اولیه در تولید آجر لعاب دار اهمیت زیادی دارد. درصورت عدم انتخاب مناسب اگر ضریب انبساط و انقباض آن با آجر متفاوت باشد به سرعت ترک بر می دارد.

 

آجر نسوز

مواد اولیه و روند تولید آجر نسوز برحسب محل مصرف، حرارت کوره، محیط شیمیایی، فشار، سایش و تغییرات درجه دما متغیر است و با حداقل مواد گداز آور تهیه می شود. در واقع از انواع خاک های نسوز تهیه می‌شود.

مواد نسوز و دیرگداز
به مواد معمولا سرامیکی و غیر فلزی گفته می شود که می توانند در درجه حرارت های بالا پایدار باشند. مواد نسوز باید قابلیت حفظ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مورد نظر را در درجه حرارت های بالا و شرایط محیط عمل داشته باشند.

 

آجر نسوز نما فقط برای نمای خارجی ساختمان نیست، بلکه در فضاهای داخلی و مرطوب مانند حمام و آشپزخانه و حتی کف نیز قابل استفاده است.

آجر سیمانی

از سیمان، شن و ماسه و در اشکال و اندازه های متفاوت ساخته می شود.

آجر ماسه آهکی

پایه ی مواد تشکیل دهنده ی آنها از سیلیکات کلسیم است، ساخته شده از ترکیب آهک و ماسه سیلیسی است و در شرایط فشار و بخار شکل می گیرند. این آجرها نباید در محیط های اسیدی یا نمک های قوی قرار بگیرند. در هنگام خشک شدن منقبض می شوند و به علت جذب آب بیشتر نسبت به سایر آجرها در پی سازی و کرسی چینی توصیه نمی شود.

کاربرد آجر در معماری داخلی

آجر یکی از مصالحی است که استفاده از آن، حسی طبیعی را در فضای داخلی ایجاد می کند. آجر به دلیل رنگ متنوع اش از قرمز تیره تا زرد کم رنگ، می تواند نماهای متفاوت با حس های متفاوت را در طراحی داخلی ایجاد کند.

کاربرد آجر با طیف رنگی قرمز، می تواند حس گرما بخشی را در فضای داخل تقویت کند و در مناطق همیشه سرد می تواند انتخاب مناسبی برای پوشش دیوار باشد.

برخلاف بسیاری از مصالح که نیاز به روکش خارجی یا یک لایه از اندود برای نمای نهایی خود دارند، آجر یکی از مصالحی است که می تواند دست نخورده و بدون هیچ پوشش نهایی، در فضای داخلی استفاده شود. شما پیش از این در چیدانه اندر مزایای پاره آجرهای ارزان خوانده اید.

امروزه در طراحی و یا بازسازی فضاهای داخلی چهره ی آجرهای آسیب دیده یا رنگ می شود و یا همان طور دست نخورده باقی می ماند.

 

برای تاکید کردن بر یک دیوار و یا ایجاد یک نقطه ی کانونی می توان از پوشش آجر استفاده نمود.

با استفاده از آجر در یک فضای بسیار مدرن می توانیم یک حس نوستالژیک و یا روستیک را به فضا وارد کنیم.

 

معماران امروز برای احیای آجر در بنا ها به فکر طراحی الگوهای متفاوت آجری افتادند. این الگوها به صورت منظم و نامنظم چیده می‌شوند که آجر را از یک مصالح سنتی به یک مصالح نوین تبدیل کرده است. آجر نما این امکان را به طراح می‌دهد که با کاهش چشمگیر وزن پوسته‌ ی طرح هزاران هزار ایده‌ ی جدید و منحصر به فرد ایجاد کند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 فروردين 1397ساعت 17:21  توسط اینفو